دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸

در دانشگاه تهران

افتتاحیه اکران دانشگاهی «به وقت شام» برگزار شد

تجلیل از عوامل به وقت شام در دانشگاه تهران

سینماپرس: مراسم افتتاحیه اکران دانشگاهی و تجلیل از عوامل فیلم سینمایی «به وقت شام» امروز دوشنبه ۲۷ فروردین در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در ابتدای این مراسم محمد خزایی و هادی حجازی فر روی صحنه آمدند و سپس خزایی عنوان کرد: خوشحالیم که در خدمت شما هستیم، این را هم باید بگویم که حاتمی کیا دوست داشت امروز در اینجا باشد ولی به خاطر برنامه ای به شیراز رفت.

وی افزود: فضای دانشجویی با فضای اکران های دیگر بسیار متفاوت است زیرا جنس اندیشه شما بسیار تفاوت دارد. باید بگویم که «به وقت شام» ادای دینی به خانواده شهدا بود و سالیان سال قرار بود درباره داعش فیلمی ساخته شود، از همین رو ما تلاش کردیم در ۶ ماه این فیلم را بسازیم. البته خیلی از دوستان می گفتند حداقل یک سال تولید این فیلم زمان می برد اما ما آن را در مدت کمی به پایان رساندیم.

این تهیه کننده سینما اظهار کرد: استقبال خوبی تاکنون از این فیلم شده به طوری که ۴۷۰ دانشگاه متقاضی اکران این فیلم هستند و رکورد جدیدی در این حوزه به ثبت رسیده است. امروز در فضای فرهنگی ما همه آزاد هستند غیر از انقلابی ها و حزب اللهی ها، همه مستقل هستند غیر از انقلابی ها و حزب اللهی ها. امروز متاسفانه می بینم برخی پا را فراتر گذاشته اند و به چهر های ملی توهین می کنند، من می گویم اگر آزاده نیستید لااقل آزاده کش نباشید و حواس تان به خانواده شهدا باشد. باید عنوان کنم که روز به روز فضای فرهنگی برای بچه های انقلاب تنگ تر خواهد شد بنابراین اگر مرد میدان هستید وارد این گود شوید.

خزایی توضیح داد: درآمد حاصل از این فیلم مربوط به تهبه کننده و کارگردان و سازمان اوج نیست بلکه این سازمان برای ساخت فیلم های دیگر برنامه ریزی می کند.

در ادامه حجازی فر بیان کرد: ۱۹ سال از زمانی که من وارد دانشگاه تهران شدم، می گذرد. من ورودی سال ۷۷ دانشکده هنرهای زیبا بودم، در واقع سال ۷۷ با گرایش سیاسی شدید وارد دانشگاه شدم و در آن زمان ساکن کوی دانشگاه بودم و کتک شدید خوردم و مدام از خودم می پرسیدم چرا من؟ اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که اصول مشخص است و این سو و آن سو بودن چندان اهمیت ندارد. به عنوان یک سال بالایی توصیه می کنم قلب های مان را به هم نزدیک کنیم از همین رو امیدوارم خبرهای خوبی بشنویم و این این اتفاقات برای همه ما خوب باشد.

وی اظهار کرد: «به وقت شام» برای ما کار سختی بود و مشکلات زیادی داشتیم. این روزها با احتیاط صحبت می کنم اما با صراحت می گویم افتخار می کنم در این فیلم نقش یک مدافع حرم را داشتم و امیدوارم خانواده شهدا ما را دعا کنند و این اثر را از ما بپذیرند. ما به حمایت شما احتیاج داریم.

سپس خانواده شهید اسداللهی از شهدای دانشجوی مدافع حرم روی صحنه آمدند و از عوامل این فیلم تجلیل کردند.

در این مراسم مجید صالحی بازیگر طنزپرداز نیز حضور داشت که عنوان کرد: افتخاری است که در جمع شما هستم، این جمع دانشجویی همیشه شور و نشاط دارد.

وی افزود: خوشحالم در این فیلم ۲ دوست عزیز و با اخلاقم یعنی هادی حجازی فر و بابک حمیدیان حضور داشته اند، من کنار این ۲ بزرگوار به ایفای نقش پرداخته بودم که از آنها تعهد و اخلاق را آموخته ام. «به وقت شام» را ندیده ام اما همواره فیلم های حاتمی کیا را دوست داشته ام به طوری که به یاد دارم یک بار در زمان اکران «از کرخه تا راین» برای تماشای این فیلم از مدرسه فرار کردم که به خاطر آن هم از مدرسه اخراج شدم. امیدوارم این فیلم هم مانند دیگر آثار حاتمی کیا جذاب باشد.

سپس پدر شهید اسداللهی توضیح داد: من توفیق دارم پدر شهید مدافع حرم باشم. این شهید دانشجوی همین دانشگاه و شاد و سرحال بود و هر کجا که حضور داشت سعی می کرد بشاش باشد.

در ادامه زاهدی از مسئولان این دانشگاه عنوان کرد: امروز در اینجا گرد آمده ایم تا از هنر اصیل انقلاب تجلیل کنیم، امروز تکریم از اثر هنرمندی است که در قالب سینما توانست رخدادهایی مثل ایثار و شهادت را نشان دهد.

در پایان بهنوش بختیاری بیان کرد: من همواره حاتمی کیا و آثارش را خیلی دوست داشتم، بنابراین اگر روزی از من دعوت کند که تنها در یک پلان از فیلم او باشم حتما لبیک می گویم. از زمان «آژانس شیشه ای» آثار او و خود او را دوست داشته ام، او به ما نشان داد که چگونه برخی جان خود را فدا کردند تا ما در اینجا باشیم.

وی با اشاره به حواشی که بعد از جشنواره فیلم فجر برای حاتمی کیا توسط او پیش آمد، بیان کرد: زمانی که حاتمی کیا در فجر اعتراض کرد من کمی ناراحت شدم زیرا در همان روزها دوستان جوانم می گفتند که ما می خواهیم فیلم بسازیم ولی محتاج ۵ میلیون پول هستیم. فقط حرف من این بود که چرا معترض هستید و غر می زنید؟ شما عزیز و باهوش هستید و ۲ تا ۲ تا به شما سیمرغ می دهند و حالا هم تیزرهای فیلم تان هر دقیقه از تلویزیون پخش می شود پس این اعتراض ها برای چیست؟ با این شرایط پس آن جوانی که محتاج این مقدار پول کم است شکایت اش را به کجا ببرد؟ به همین دلیل متعجب شدم که من را دعوت کردند، بنابراین متوجه شدم که او انتقادپذیر است.

بختیاری توضیح داد: من طرفدار او هستم و به نظرم «به وقت شام» فیلم خوبی است، بنابراین ما باید قدردان اینگونه فیلمسازان باشیم. ممکن است برخی به من بگویند شما حرف از شهدا نزن ولی من چنین اجازه ای را به کسی نمی دهم همه ما شهید داده ایم و جانباز در خانواده خود داریم. من قدردان شهدا هستم و به همین دلیل الان اینجا هستم.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.