سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

دیدار وزیر ارشاد با نخبگان و متفکران کشور عراق

 دیدار وزیر ارشاد با نخبگان عراق

سینماپرس: سید عباس صالحی درنشستی با نخبگان و متفکران عراقی از پیشنهادات مختلف آنان برای تقویت روابط فرهنگی میان دو کشور استقبال کرد.

به گزارش سینماپرس، سید عباس صالحی روز دوشنبه(۲۷ فروردین) در این نشست با ایرج مسجدی حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران و حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی ایران در بغداد، گفت: ما در ایران به عراق به عنوان کشوری با تاریخ عمیق می نگریم.

وی با اشاره به این که روابط فرهنگی بین دو کشور درحال حاضر گسترده و عمیق و همچنین رو به گسترش است تاکید کرد این روابط هم در سطح دولت ها مهم تلقی می شود و هم در سطح تشکل ها و نهادهای مدنی، و هم در سطح نخبگان فرهنگی و دینی به این موضوع توجه وجود دارد.

صالحی گفت: گام های مهمی در این سه سطح در میان دو کشور در دو دهه گذشته برداشته شده است اما باید بازهم بیشتر توسعه یابد.

وی ابراز امیدواری کرد دهه آینده دهه ایجاد فرصت های بیشتر برای گسترش روابط میان دو کشور در هر سه سطح مذکور باشد.

در ادامه این نشست صمیمانه تعدادی از نخبگان عراقی نقطه نظرات و پیشنهادات خود را درخصوص علاقمندی دو ملت و ضرورت توسعه همکاری ها درزمینه های مختلف فرهنگی از جمله در عرصه های سینما، رسانه، هنرهای تجسمی، کتاب، گردشگری مذهبی و سیاحتی، کارهای ترویجی و تبلیغی برای مقابله با تبلیغات منفی استکبار جهانی، همکاری ها و تبادلات فرهنگی درعرصه های مختلف مطرح کردند.

در ادامه این جلسه 'فریاد راوندوزی' وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق نیز به جمع حاضران پیوست و در سخنانی کوتاه ضمن ابراز خرسندی از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان به عراق، بر توسعه روابط فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد.

وی گفت: روابط فرهنگی دو کشور در سالهای اخیر پیشرفت خوبی داشت و باید آن را توسعه دهیم.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه در سفری چهار روزه وارد بغداد پایتخت عراق شد.

جابر جابری قائم مقام وزیر فرهنگ عراق در فرودگاه بغداد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استقبال کرد.

صالحی را در این سفر چندتن از معاونان وی همراهی می کنند.

بازدید از موزه هنرهای معاصر وزارت فرهنگ عراق، دیدار با وزیر فرهنگ و گردشگری عراق، حضور در نشست خبری، دیدار رییس شبکه العراقیه از دیگر برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز از سفر او به عراق خواهد بود.

صالحی در راستای اعلام برنامه و رویکردهای خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تاکید بر تقویت دیپلماسی فرهنگی، نخستین سفر خارجی خود را در مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عراق رقم زد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.