سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

انتشار فراخوان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

 تئاتر خیابانی

سینماپرس: فراخوان سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در حالی که هنوز دبیر ندارد، منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، این جشنواره که با هدف توسعه و ترویج تئاتر بیرونی و گسترش ارتباط سازنده تئاتر با مخاطبان و عموم شهروندان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان برگزار می شود، فراخوان سیزدهمین دوره خود را در شش بخش تخصصی منتشر کرد.

در این فراخوان عنوان جشنواره با تاکید بر سه مشخصه تئاتر خیابانی، کاربردی و محیطی درج شده و محورهای مورد تاکید این دوره با توجه به آزاد بودن موضوع آثار وفاق و انسجام اجتماعی و مشارکت سیاسی برای پیشرفت کشور، ترویج فرهنگ اصیل ایران اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادبیات پایداری (با اولویت معرفی رشادتهای شهدای استان کردستان به مناسبت برگزاری کنگره بزرگ ۵۴۰۰ شهید استان کردستان)، ترویج نشاط اجتماعی و روحیه امید با تکیه بر فرهنگ ایران اسلامی، موضوعات شهر و شهروندی، محیط زیست، منابع طبیعی و ثروت های ملی (با تاکید بردریاچه زریبار)، ترویج فرهنگ صلح و دوستی و احترام متقابل بین ملت ها و مبازره با تروریسم، جوانان، اشتغال و ازدواج معرفیشده است.

در این راستا نگاه ویژه جشنواره بر دو موضوع آگاهی بخشی و دانش افزایی درباره آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد، بیکاری، طلاق و تلاش در پیشگیری از این آسیب ها و حمایت از کالای ایرانی درج شده است.

سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی، کاربردی و محیطی مریوان در بخش های مسابقه ایران، نمایش های آیینی و سنتی، تئاتر ملل، تئاتر کودک و نوجوان، مهمان، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی برگزار خواهد شد.

در بخش مسابقه ایران تاکید شده است که در این بخش رقابتی، دبیرخانه جشنواره پذیرای طرح و ایده متقاضیان خواهد بود که باید به صورت پروپزال اجرایی ارائه شود. آثار متقاضی این بخش می بایست تا پیش از این در هیچ جشنواره رقابتی در گستره سراسری شرکت نکرده تا پیش از مهلت ارسال آثار دارای حداقل ۵ اجرای عمومی باشند.

بخش نمایشهای آیینی و سنتی نیز رقابتی بوده و بر اساس انتخاب هیات داوران در هر کدام از بخش های تحقیق و پژوهش آیین ها، کارگردانی، طراحی فضای نمایشی، موسیقی، یک برگزیده معرفی شده و به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

بخش تئاتر کودک و نوجوان با هدف حمایت از آثار هنر خلاق و تربیت نسل آینده و رشد و پرورش فرزندان ایران اسلامی، به صورت غیر رقابتی برگزار خواهد شد. نقش آموزشی و تربیتی در انتقال مضمون به مخاطب، اولویت انتخاب در این بخش است. در این بخش دبیرخانه جشنواره، پذیرای نمایشهای تولید شده متقاضیان خواهد بود که ضروری است به صورت نسخه تصویری ارائه شود.

مطابق فراخوان مهلت دریافت طرح و ایده در هر یک ازبخش های جشنواره ۱۳۹۷/۳/۱و زمان اعلام نتایج ارزیابی طرح و ایده ۱۳۹۷/۳/۱۲ خواهد بود. ضروری است که جزئیات مندرج در فراخوان توسط کارگردانان متقاضی به دقت مطالعه و مدارک مورد نیاز هر بخش به همراه فرم تکمیل شده تقاضای حضور تا تاریخ یاد شده به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان : کردستان، مریوان، بلوار امام خمینی (ره)، مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان – کدپستی: ۶۶۷۱۷۴۳۱۷۳ درج شده و شماره تلفن: ۰۸۷۳۴۹۳۶۲۵-۰۸۷۳۴۶۰۱۱۵۴ و نمابر۰۸۷۳۴۶۰۱۱۵۵-۰۸۷۳۴۵۹۳۶۲۶ و نشانی الکترونیکی:MARIWAN.FESTIVAL@GMAIL.COM برای ارتباط با هنرمندان اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.