چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵

معرفی ۳ فیلم دیگر در بخش «۲ هفته» کارگردانان کن

جشنواره کن

سینماپرس: ۳ فیلم دیگر به فیلم‌های منتخب در بخش دوهفته کارگردان‌های جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ اضافه شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از سایت انجمن کارگردان‌های فرانسه، پنجاهمین دوره بخش دوهفته کارگردان‌های کن که بخشی جنبی برای جشنواره فیلم کن است دیروز اسامی شرکت کنندگان این بخش را اعلام کرد.

در حالی که شماری از سایت‌های معتبر فرانسوی چون لیبراسیون و سایت‌های انگلیسی اسامی ۱۷ فیلم را اعلام کردند، در فهرست اصلی ۲۰ فیلم جای دارد.

به این ترتیب سه فیلم دیگر حاضر در این دوره از بخش دوهفته کارگردان‌های کن عبارتند از:

«محموله» ساخته اوجنیک گلاونیچ از صربستان

«لطف بیش از حد» ساخته جیانی زاناسی از ایتالیا که فیلم اختتامیه این بخش است.

«ولدی» (پسر عزیز-پسر عزیز من) ساخته محمدبن عطیا

فیلم سینمایی‌«The Load» با نام فارسی «محموله» به کارگردانی اوجنیک گلاونیچ به تهیه کنندگی مشترک پوریا حیدری اوره، استفان ایوانچیچ، دراگانا جوویچ و تام درکورت، محصول مشترک ایران، صربستان، کرواسی و فرانسه است. این فیلم داستان راننده کامیون صربی را روایت می‌کند که در زمان بمباران صربستان توسط ناتو در سال ١٩٩٩ باید محموله ای را از کوزوو به بلگراد ببرد که از محتوای آن خبر ندارد ...

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: اوجنیک گلاونیچ، تهیه کنندگان: پوریا حیدری اوره، استفان ایوانچیچ، دراگانا جوویچ و تام درکورت، بازیگران: لون لوچو، پاول چمریکیچ، تامارا کرونویچ، ایوان لووچ، مدیرفیلمبرداری: تاتجانا کرستوسکی، تدوین: یلنا ماکسیموویچ، طراحی و ترکیب صدا: جاکوو مونیزابا، مدیر روابط عمومی بخش ایران: محمد حیدری.

در عین حال دوهفته کارگردان‌های کن اسامی فیلم‌های کوتاه منتخب خود را نیز اعلام کرد که شامل «کنترباس» ساخته فلیکس امبر از فرانسه، «این کیک زیبا» ساخته اِما دی سوییف و مارک جیمز رولز از بلژیک، «شانسون» ساخته تیفانی رافیه از فرانسه، «صلیب‌ها» ساخته نیکلاس بون از کلمبیا، «لوتا» ساخته مارکو بلوچی از ایتالیا، «شب کیسه‌های پلاستیکی» ساخته گابریل آریل از فرانسه، «یتیم» ساخته کارولینا مارکوویچ از برزیل، «ترانه ما برای جنگ» ساخته خوانیتا اونزاگا از کلمبیا، «روز فرار» ساخته پاتریک برسنان و ایوت لوکاس از آمریکا و «موضوع» ساخته پاتریک بوشار از کانادا هستند.

بخش دوهفته کارگردان ها به صورت مستقل و به موازات جشنواره کن برگزار می‌شود. این بخش از جشنواره از سال ۱۹۶۹ و توسط انجمن کارگردانان فرانسه پس از اتفاق‌های ماه مه سال ۱۹۶۸ که به برگزار نشدن جشنواره کن در آن سال منتهی شد، شروع به کار کرد.

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۸ می (۱۸ اردیبهشت) با نمایش فیلم «همه‌ می‌دانند» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی افتتاح می‌شود و تا ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.