جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

نادر طالب زاده مطرح کرد:

جشنواره جهانی فیلم فجر نوآوری در عرصه دیپلماسی فرهنگی است

نادر طالب‌زاده

سینماپرس: نادر طالب زاده معتقد است زبان سینما، زبان وحدت انگیزی است و رویدادی مانند جشنواره جهانی فیلم فجر دیپلماسی فرهنگی را تقویت می کند.

به گزارش سینماپرس، نادر طالب زاده نویسنده، تهیه کننده و کارگردان سینما و تلویزیون با حضور در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر نوعی نوآوری در دیپلماسی فرهنگی محسوب می شود و رضا میرکریمی دبیر آن با فلسفه ای مشخص آن را پیش می برد.

وی با مثبت ارزیابی کردن کارگاه های تخصصی جشنواره افزود: یکی از مصادیق تاثیرگذاری این رویداد، برگزاری کارگاه ها و ورکشاپ هاست که حضور هنرجویان بین المللی در آن جالب توجه است.

این سینماگر با اشاره به اهمیت سینما در معرفی فرهنگ هر کشور گفت: آنچه در تاریخ ماندگار است هنر نام دارد و یک بعد مهم از جلوه این هنر، شاخه ای به نام سینماست و جشنواره جهانی فیلم فجر اگر با مهندسی درستی پیش برود می تواند تجربه موفقی را رقم بزند.

وی در پاسخ به این که گردهمایی سینماگران از اقصی نقاط جهان در رویداد بین المللی سینمای ایران چقدر توجه سایر کشورها را به کشورمان جلب می کند، گفت: زبان سینما، زبان وحدت انگیزی است و در همین راستا جشنواره جهانی فیلم فجر نتایج مثبت و مزایایی برای سینما و هنر دارد. کشورهای معاند با ایران همیشه عناد دارند، اما سایر کشورها که چنین نظری ندارند از جشنواره جهانی فیلم فجر استقبال کرده اند.

طالب زاده با بیان ارزیابی خود از وضعیت فیلم ها و مهمانان حاضر در جشنواره عنوان کرد: من فیلم ها را هنوز ندیده ام، اما می دانم برای تماشا ترغیب کننده هستند. در میان مهمانان خارجی نیز اسامی قابل توجهی دیده می شود. به نظرم یک کلاژ مناسب و جالب از فیلم ها و فیلمسازها در این دوره از جشنواره شاهد هستیم.

وی درباره نتایح تفکیک بخش بین الملل از ملی در چند سال اخیر بیان کرد: سطح کیفی برگزاری این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر نشان می دهد که این تفکیک تصمیم درستی بوده است.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.