جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳

مازیار میری:

تقاضا برای حضور در «دارالفنون» چند برابر شده است

مازیار میری مدیر بخش دارالفنون سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: مدیر «دارالفنون» استقبال از برنامه های این بخش از جشنواره جهانی فیلم فجر در چند روز اخیر را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش سینماپرس، مازیار میری مدیر «دارالفنون» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با اشاره به اینکه این بخش امسال بسیار شناخته شده تر از دوره های قبل فعالیت خودش را آغاز کرد، گفت: در اولین دوره تنها  با هنرجویانی از ۱۵ کشور فعالیت خودمان را شروع کردیم و امسال از ۵۰ کشور از آفریقا، اروپا، آمریکای جنوبی، کشورهای منطقه و عربی، ژاپن، چین، اندونزی و… تقاضای حضور در بخش «دارالفنون» داشتیم.

وی این میزان استقبال را از نتایج برگزاری موفق دوره های قبل دانست و ادامه داد: هنرجویانی که سال های قبل در این دوره ها آموزش دیدند زمانی که به کشورهای خود بازگشتند با دیدگاهی روشن تر سفیران خوبی برای کشور ما شدند و همچنین تبلیغ جشنواره جهانی فیلم فجر را نیز کردند.

مدیر «دارالفنون» همچنین با اعلام اینکه در انتخاب هنرجویان سختگیری های بیشتری نسبت به سال قبل وجود داشته است، گفت: با توجه به میزان درخواست ها تصمیم بر این شد افرادی انتخاب شوند که نسبت به سینما شناخت بیشتری دارند همچنین در این دوره از استادان تخصصی تر و بنام تری برای برگزاری کارگاه ها دعوت شد.

وی رصد کردن هنرجویان دوره های مختلف و حفظ ارتباط اعضای «دارالفنون» با یکدیگر را از دیگر برنامه های طولانی مدت این بخش برشمرد.

میری درباره دیگر نتایج برپایی این بخش گفت: به نظر من جدای از همه آموزش های تخصصی، مهمترین نتیجه ای که جمع شدن هنرجویان در بخش «دارالفنون»  می تواند به همراه داشته باشد آموزش این اصل به آنهاست که سینما یک کارگروهی است چنانچه بسیاری از اعضای «دارالفنون»  چه کسانی که ایرانی هستند و چه افرادی که از کشورهای دیگر به ایران می آیند، همچنان ارتباطشان را با یکدیگر حفظ می کنند.

میری درباره دورنمای برگزاری بخش «دارالفنون» عنوان کرد: برای ما مهم است که ببینم افرادی که در این دوره شرکت کرده اند، بعد از پایان دوره ها دو قدم بالاتر از جایی ایستاده اند که قبلا بوده اند.

مدیر «دارالفنون» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پایان تاکید کرد: تمام این هنرجویان سفیران ایران در دنیا خواهند شد و مطمئن هستیم زمانی که به کشورهای خود بازمی گردند می توانند چهره واقعی تری از ایران و ایرانی را به مردمانشان نشان دهند.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.