جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴

فرانکو نرو در نشست با رسانه‌های ایرانی:

سالانه ۱۰۰ پیشنهاد سینمایی دارم/ تنها بازیگر دنیا هستم که پرسوناژهای ۳۰ ملیت را بازی کرده‌ام

فرانکو نرو

سینماپرس: کنفرانس مطبوعاتی بازیگر مطرح و کهنه‌کار ایتالیایی با حضور نمایندگان رسانه‌ها بعدازظهر ۳۱ فروردین در محل «گذر اجتماعات» پردیس سینمایی چارسو محل برپایی جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، دومین نشست مطبوعاتی مهمانان سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در محل «گذر اجتماعات» به فرانکو نرو بازیگر ایتالیایی که سابقه همکاری با فیلمسازانی چون جان هیوستن، لوئیس بونوئل، راینر ورنر فاسبیندر و فرانکو زفیرلی را در کارنامه کاری خود داشته، اختصاص داشت. در این نشست که با حضور اهالی رسانه و علاقمندان برگزار شد رضا میرکریمی دبیر جشنواره، رضا کیانیان رییس کاخ جشنواره و فاطمه معتمدآریا بازیگر حضور داشتند.

نرو در ابتدای این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در تهران گفت: به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا سفر کردم و جای سفر به ایران در میان سفرهایم خالی بود.

وی درباره فعالیت های اخیرش توضیح داد: در حال حاضر مشغول بازی در یک فیلم هستم که بخش های مربوط به ایتالیای آن را گرفتیم و هفته بعد برای ادامه فیلمبرداری به کوبا خواهیم رفت.

این بازیگر ایتالیایی خود را این گونه معرفی کرد: من یک بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و خوش شانس هستم چون همیشه پرکار بوده ام و تاکنون بیش از ۲۲۰ فیلم کار کرده ام. جالب است که این سال ها بیشتر از دوران جوانی کار می کنم و ۵ یا ۶ فیلم در هر سال دارم. تنها در سال ۲۰۱۷ سه فیلم آمریکایی، دوفیلم انگلیسی و یکی در بوداپست و یکی هم در ایتالیا کار کردم. البته در برنامه ای که برای ده سال آینده دارم چند کارگردانی فیلم هم وجود دارد.

فرانکو نرو در ادامه درباره بازی اش در فیلم «جانگو» که در ذهن مخاطبان ماندگار شده است، گفت: شون کانری نقش جیمز باند را بازی کرد و پس از آن در فیلم های بسیاری ایفای نقش داشت اما برای همه جیمز باند باقی ماند، من هم فیلم های مختلفی کار کردم اما همچنان در تمام دنیا «جانگو» جای خود را دارد. جالب است بدانید جان سیلز قصد دارد فیلمی با نام «جانگو زنده است» بسازد که فیلمنامه را خودش نوشته و قرار است کارگردانی آن را هم برعهده داشته باشد.

وی با تاکید بر این که طی ۲۵ سال اخیر ۹۰ درصد از فیلم هایی که برای بازی پذیرفته خارج از ایتالیا ساخته شده اند، خاطرنشان کرد: هر کشوری پیشنهادی به من می دهد و چون آدم کنجکاوی هستم با این پیشنهادها آشنا می شوم و برخی از آنها را می پذیرم. سوئد، آلمان، روسیه، جمهوری چک، یوگسلاوی، انگلیس، آمریکا و… کشورهایی هستند که در سینمای آنها ایفای نقش کرده ام.

این بازیگر ایتالیایی با بیان این که هر مملکتی شیوه خاص خود را در سینما دارد، اظهار کرد: چند سال پیش مهمان یکی از پربیننده ترین برنامه های آمریکا بودم و مجری برنامه از من درباره تفاوت سینمای ایتالیا و آمریکا پرسید. من آنجا گفتم در آمریکا شرکت های فیلمسازی هنگام تصمیم گیری برای ساخت یک فیلم معیارهایی دارند از جمله این که کدام بازیگر طرفدار بیشتری دارد، چه کتابی معروف است که فیلمنامه ای از روی آن نوشته شود. در ۹۰ درصد پروژه ها هم کارگردان موافق این پروداکشن است. در واقع کارگردانان استخدام می شوند و اگر بحثی ایجاد شود این کارگردان است که اخراج می شود. در این فیلم ها برنامه ریزی دقیقی انجام می شود و حتی پیش بینی وضعیت هوا هم صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در ایتالیا روند فیلمسازی متفاوت از آمریکا است. کارگردان فیلمنامه خود را پیش تهیه کننده می برد و داستان را برای او بازی می کند تا احساسات تهیه کننده تحریک شده و حاضر به سرمایه گذاری در فیلم شود. همان جا است که می گویند فلان بازیگر بازی نکند چون گران است و کارگردان گروه خودش را تنظیم می کند. فیلمبرداری فیلم در ایتالیا نظم و ترتیب سینمای آمریکا را ندارد اما به صورت حیرت آوری همه کارها انجام می شود.

نرو درباره شیوه همکاری با فاسبیندر توضیح داد: پیش از این که بازی در فیلم «کرل» را بپذیرم راینر ورنر فاسبیندر برای بازی در فیلم «لولا» به من پیشنهاد داده بود و من چون مشغول بازی در فیلم های دیگری بودم این پیشنهاد را رد کردم. پیش از شروع فیلمبرداری از این کارگردان پرسیدم این شخصیت را چطور می خواهی دربیاوری؟ و او جواب داد هرطور که صلاح میدونی نقش را بازی کن و اگر نکته ای بود به شما خواهم گفت اما تا پایان کار هیچ نگفت و مشخص بود که بازی من در آن نقش را دوست داشت.

فرانکو نرو در پاسخ به این پرسش که الگوی او در بازیگری چه کسی بوده است، گفت: در فیلمی با لارنس اولیویر همبازی شدم و او نصیحتی به من کرد که باعث پیشرفتم شد؛ او گفت ریسک پذیر باش و به جای بازی در نقش های قهرمان فیلم، مسیر سخت تری را انتخاب کن که در دراز مدت تو را به شهرت می رساند. من توصیه های او را گوش دادم و تمامی سبک های مختلف بازیگری را به کار گرفتم. من تنها بازیگر دنیا هستم که پرسوناژهای ۳۰ ملیت مختلف را بازی کرده ام.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.