شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸

پایگاه «تاریخ نگاری سینمای ایران» افتتاح شد

پایگاه «تاریخ نگاری سینمای ایران» افتتاح شد

سینماپرس: ایرج تقی پور مجری پروژه پایگاه «تاریخ نگاری سینمای ایران» با اشاره به امنیت سایت ابراز امیدواری کرد این سایت به زودی در بین ۵۰ سایت برتر ایران از نظر بازدید قرار بگیرد.

به گزارش سینماپرس، مراسم رونمایی از فاز اول پایگاه «تاریخ نگاری سینمای ایران» عصر امروز شنبه یکم اردیبهشت در طبقه هفتم پردیس سینمایی چارسو برگزار شد. این مراسم با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی، سید رضا میرکریمی دبیر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر و برخی از مسئولان و هنرمندان برگزار شد.

ایرج تقی پور مجری پروژه پایگاه «تاریخ نگاری سینمای ایران» با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیای ارتباطات است، گفت: با وجود اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره به سینما توجه ویژه ای دارد اما همیشه جای یک مساله، خالی بوده است. صادقانه بگویم از وقتی آقای حیدریان ریاست سازمان سینمایی را برعهده گرفتند با همتی که به خرج دادند، توانستیم در حوزه سایبری سینما به ویژه در حوزه بین الملل یک برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

وی افزود: سینمای ایران یک سینمای شناخته شده در جهان است اما تا پیش از این سایت، منابع موثقی درباره آثارمان به زبان انگلیسی وجود نداشت.

تقی پور زمان آغاز به کار آژانس خبری این سایت را بیش از یک سال گذشته عنوان و تصریح کرد: راه اندازی پایگاه «CIC» و بانک اطلاعاتی آن از حدود هشت ماه پیش آغاز شد و امروز فاز اول این طرح را رونمایی کردیم و توسعه این سایت ادامه خواهد داشت.

تقی پور با ابراز امیدواری نسبت به اینکه پایگاه «CIC» به زودی به یکی از ۵۰ سایت برتر ایرانی از نظر تعداد بازدیدکنندگان تبدیل شود، گفت: این پایگاه صد در صد ایرانی است. همچنین «CIC» یکی از امن ترین سایت های دنیا است و هکرها نمی توانند امنیت آن را به چالش بکشند. امیدواریم بتوانیم این پایگاه را در حد و اندازه شبکه های اجتماعی ارتقا دهیم.

تقی پور همچنین از شهردار منطقه ۱۲ و رضا میرکریمی برای به ثمر نشستن این پروژه تشکر کرد.

امین هدایتی مدیر اجرایی و فنی وب سایت «CIC» نیز با بیان اینکه طراحی این سایت از ابتدای مهر ۹۶ آغاز شد، گفت: ۱۰ هزار فیلم سینمایی و کوتاه در اختیار داشتیم که بسیاری از آنها فاقد پوستر یا اطلاعاتی مانند اسامی بازیگران و عوامل بود. جمع آوری این اطلاعات و ترجمه آنها به انگلیسی کار سختی بود و از طرفی همزمان با جمع آوری اطلاعات، طراحی وب سایت نیز آغاز شد. طراحی گرافیکی و بحث «سئو» در پروسه طراحی سایت برایمان اهمیت ویژه ای داشت. همچنین ما برای امنیت بیشتر و اطمینان از حضور وب سایت «CIC» روی اینترنت آن روی چند سرور قوی دنیا قرار دادیم تا اگر سروری دچار مشکل شد، وب سایت دچار مشکل نشود.

وی در پایان گفت: وب سایتی که امروز افتتاح می شود در حقیقت دو بخش اصلی دارد؛ یک وب سایت برای جمع آوری و تایید اطلاعات با دسترسی به بخش محتوا است که کارشناسان می توانند به آن دسترسی داشته باشند و سایت دیگر خود «CIC» است. یکی از نکات مهم دیگر این وب سایت، سیستم جستجوی آن است و در صفحه معرفی این سایت اطلاعاتی از فیلم ها مانند پوستر، عوامل و خلاصه فیلم دیده می شود.

علاقه مندان با مراجعه به سایت سی سینما به آدرس www.cicinema.com  می توانند به بانک جامع سینمای ایران دسترسی پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.