شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰

اختتامیه جشنواره «سین سیما»

معرفی برترین های نوروزی سیما به انتخاب مردم/ «پایتخت» در صدر

جشنواره نوروزی سین سیما

سینماپرس: آیین پایانی نخستین جشنواره مردمی صداوسیما در نوروز ۹۷ با حضور هنرمندان، برنامه‌سازان، مدیران صداوسیما و اصحاب رسانه در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، آیین اختتامیه جشنواره «سین سیما» با حضور هنرمندان و مدیران سازمان صداوسیما امشب اول اردیبهشت ماه در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد. در این مراسم مراسم عبدالعلی علی عسکری رییس صداوسیما و مرتضی میرباقری معاون سیما حضور دارند.

اجرای این مراسم را رضا رشیدپور بر عهده داشت که در ابتدای مراسم حضور هنرمندان و چهره ها را به این مراسم خوشامد گفت.

مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی در ابتدای مراسم بیان کرد: برنامه های نوروزی در سال ۹۷ بدون شک پربیننده ترین و پرشنونده ترین برنامه های تاریخ تلویزیون بودند. نوروز ۹۷ یکی از پررونق ترین های تلویزیون بود که از حیث تعدد و تنوع برنامه ها، بیشترین میزان رضایت مخاطب را داشتیم.

وی ادامه داد: آخرین نظرسنجی ما که دو هفته بعد از پخش برنامه های نوروزی شکل گرفت نشان داد که برنامه های نوروزی حدود ۸۶/۷ درصد مخاطب و بیش از ۹۰ درصد رضایت مخاطبان را جلب کرد. این میان سریال «پایتخت» بیش از ۹۲ درصد و «دورهمی» بیش از ۹۰ درصد رضایت مردم را جذب کرد.

معاون سیمای رسانه ملی عنوان کرد: جلب رضایت در چنین ترازی از موارد نادر است. جلب رضایت مخاطب پیش نیاز اساسی هر نوع ابتکار و خلاقیت است. ما به هر میزان که موفق شویم افکار عمومی را راضی نگه داریم گره گشایی در مسایل مختلف زندگی برای مردم بهتر صورت می گیرد.

میرباقری تصریح کرد: امیدوار هستیم برنامه های نوروزی و بهاری ما که اینگونه آغاز شد نوید سالی پر برکت را بدهد. در صداوسیما مرسوم است برای اینکه بدانیم مخاطبش چه نظری دارد نظرسنجی های علمی ترتیب می دهیم که امسال علاوه بر نظرسنجی های علمی و تحلیلی، نظرسنجی های تعاملی هم داشتیم که از جمله آن حدود ۱۹ و نیم میلیون آرای مردمی درباره برنامه های نوروزی است.

وی در پایان سخنانش گفت: ما در نظر داشتیم از بعضی دوستان و شبکه ها که تلاش بیشتری داشتند بیشتر تجلیل کنیم اما نخواستیم این جلسه را به تجلیل مدیران خود اختصاص دهیم.

علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما در ابتدای صحبت‌های خود گفت:‌ در این شب‌ها نباید زیاد صحبت کرد و باید بیشتر از هنرمندان تقدیر کرد.

وی با اشاره به سریال «پایتخت ۵» گفت: شما در سریال پایتخت نمونه‌ای جنگ با داعش را دیدید و چگونگی به هم ریختگی زندگی عادی مردم را به نظاره نشستید.   شهیدان ما با اقتدار جنگیدند تا نگذارند پای داعش به کشور ما باز شود.

علی عسگری گفت: از این بابت خوشحالیم که سازمان صداوسیما توانست با کمک هنرمندان، مدیران رسانه و سازندگان این صمیمت و نشاط را برای مردم ما به ارمغان آورد و حال مردم را خوب کند. رسانه ملی جایگاهی است که می‌تواند با کمک هنرمندان زمینه رشد و ارتقای فرهنگ را فراهم کند.

رئیس سازمان صداوسیما  ادامه داد:‌ما افتخار می‌کنیم و همه شما و زحمات‌تان را پاس می‌داریم رسانه ملی در شرایط سختی به اینجا رسید تا ۸۳ درصد مخاطب جذب کند و همه دارایی‌ ما مردم هستند. ما در شرایط سختی برنامه‌سازی می‌کنیم که رقبا و دشمنان فراوانی داریم. وقتی پدیده‌ای گل می‌کند و مثل پایتخت با میزانی بیش از ۷۰ درصد دیده می‌شود در این رقابت معنای دیگری می‌دهد.

وی افزود: در شرایطی که ۲۹۰ شبکه ماهواره‌ای در حال تلاشند تا صداوسیما بین مردم کمتر نفوذ کند، ما به اینجا رسیدیم و از این بابت خوشحالیم. سازندگان ما با هوشمندی به میدان آمدند و توانستند چنین موفقیتی را رقم بزنند.

علی عسگری ادامه داد:  در مسیر رسانه‌ای هم رسانه و هم تعهد علم و دانش مهم است که به جهت‌دهی انسان‌ها پایبند است. آنهایی که اهل علم هستند می‌بینند که اثرات این موضوع باقی خواهد ماند. ضمن اینکه  روی نشاط مردم اثرات خود را را می‌گذارد.

وی در ادامه بیان داشت: امیدواریم ان‌شاءالله دوستان ما در سال ۹۷ بتوانند بهتر از گذشته کار کنند و بتوانیم در برنامه‌هایمان شاهد رشد و شکوفایی باشیم. امیدواریم بتوانیم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در بخش حمایت از کالای ایرانی قدم برداریم ملتی که سازنده است با کشورهایی که تولیدکننده نیستند تفاوت‌های بسیاری دارند.

مردم به «پایتخت» و «ایرانگرد» رای دادند

در بخش تجلیل از سریال های نوروزی ابتدا عوامل سریال «پایتخت» شامل سیروس مقدم، خشایار الوند، احمد مهرانفر، نسرین نصرتی، علیرضا خمسه تجلیل شدند و ریما رامین فر هدیه مردمی را دریافت کرد. همچنین سریال «پایتخت» از نگاه مردم بهترین سریال نوروزی تلویزیون اعلام شد.

در بخش مستند با تجلیل از مستندهای مشاهیر، هشت خرس قهوه ای و مدیر تصویربرداری ایرانگرد، مستند «ایرانگرد» بهترین اثر مردمی شد.

جواد قارایی با دریافت تندیس خود گفت: ما در فصل سوم حدود صد هزار کیلومتر پیمودیم و سه سال تلاش کردیم و حالا از همه کسانیکه در این تلاش ها کمک کردند تشکر می کنم.

مهران مدیری اول شد

در بخش مجریان مرد تلویزیون بدون اینکه از مجری دیگری تجلیل شود تندیس مردمی جشنواره به مهران مدیری رسید که به دلیل نبودنش مصطفی احمدی تهیه کننده برنامه به نیابت از او، آن را دریافت کرد.

همچنین پیام صوتی مدیری برای مردم پخش شد که بیان کرد: خیلی دلم می خواست اکنون در کنارتان می بودم. ممنونم از مردم که مرا انتخاب کردند و مرا شرمنده کردند.

در بخش بهترین بازیگری مرد تلویزیون سروش جمشیدی تندیس مردمی را دریافت کرد.

جمشیدی اظهار کرد: از مردم تشکر می کنم که ما را خوب دیدند و حمایت کردند. امیدوارم باز هم بتوانیم کارهای خوب بسازیم.

در بخش بهترین برنامه ترکیبی مصطفی احمدی تهیه کننده «دورهمی» تندیس مردمی جشنواره را دریافت کرد. در بخش ویژه برنامه های تحویل سال برنامه «بهار نارنج» با اجرای احسان علیخانی تندیس مردمی را گرفت که تندیس هایی به مدیر تولید برنامه و طراح دکور آن اهدا شد.

در بخش مسابقه ابوذر پورمحمدی و رضا نصیری تهیه کنندگان برنامه «کودک شو» و همچنین پژمان بازغی مجری تندیس های مردمی را دریافت کردند.

بازغی بیان کرد: «کودک شو» با رای میلیونی توانست جزو بهترین ها شود.

در این بخش از تهیه کنندگان مسابقه های ضدگلوله، زمانی برای خندیدن، هوش برتر، دستپخت و مردان اهنین نیز تجلیل شد.  

در بخش برنامه های گفتگومحور با تجلیل از نوروز فوتبالی به تهیه کنندگی مجتبی نوربخش، دوستت دارم پدر، دوستت دارم مادر به تهیه کنندگی کاظم احمدزاده، ویتامین خ به تهیه کنندگی رامین کرم یزدی، برنامه شب فیروزه ای تندیس مردمی را گرفت.

در بخش مجریان زن تلویزیون الهه پرسون تندیس مردمی را گرفت.

در ادامه رشیدپور از «کلاه قرمزی» به عنوان یکی از برنامه های پربیننده تلویزیون یاد کرد.

در ادامه مراسم از سیدحسن انتظاری جانباز دعوت شد تا روی صحنه حضور یابد.

حمید شاه آبادی معاون صدا در بخش دیگر این مراسم با حضور در پشت تریبون عنوان کرد: من نخستین تشکرم را از مردم سرزمینم دارم که رادیو را با تعامل و شنیدن این رسانه حمایت می کنند. 

وی ادامه داد: رادیویی ها حق بزرگی به عرصه فرهنگ و رسانه کشور دارند. حضور من به نمایندگی از کسانی است که تلاش کرند همه توان را در صدای خود بگذارند.

معاون صدا با اشاره به برنامه های نوروزی اظهار کرد: همکاران من نوروز امسال توانستند خوش بدرخشند و حوزه طنز و شبکه های اختصاصی امسال خوب فعالیت کردند. اکنون بیش از ۸۰۰ عنوان برنامه رادیویی روی آنتن است و شبکه ها در روز بین ۱۸ تا ۲۱ ساعت برنامه تولید می کنند. 

وی ادامه داد: ما این حضور در جشنواره را برای بیشتر دیده شدن رادیو به فال نیک می گیریم. من به نمایندگی از رادیویی ها تلاش کردین با کمترین امکانات بیشترین تلاش را داشته باشیم. 

شاه آبادی عنوان کرد: امیدوارم سال ۹۷ در رادیو سال معرفی برنامه باشد تا معرفی شبکه و البته ما آمار مخاطبان ۳۵.۹درصد را داریم که یک افتخار است و خوشحالیم که توانستیم رقابتی را ایجاد کنیم. امیدواریم به طور مستقل فضای جدیدی را فراهم کنیم تا همکارنمان بتوانند به درستی بتوانند کار کنند.

در ادامه این مراسم محمدعلی بهمنی شاعر، اشعاری از آثار خود را برای مخاطبان خواند.

در بخش دیگر این مراسم جوایز برنامه های رادیویی اهدا شد. در این بخش رتبه اول به برنامه عید من با اجرای فرزاد حسنی و تهیه کنندگی فریبرز گلبن رسید که در کنار آنها علی سیفی مدیر رادیو جوان نیز تجلیل شد. 

گلبن در این بخش با دریافت تندیس خود درباره رادیو گفت: برنامه های رادیویی تیمی است و من باید از تیم خود تشکر کنم و امیدوارم سال های بعد به کمک شاه ابادی بتوانیم رادیو را از این مظلومیت نجات دهیم.

رتبه دوم به برنامه عیدانه و لبخند به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان تعلق گرفت که به همراه مدیر رادیو ایران تجلیل شدند. 

رتبه سوم به برنامه گل و بلبل در رادیو تهران به تهیه کنندگی میثم عبدی تعلق گرفت که به همراه مدیر رادیو تهران تجلیل شدند.  

در پایان این مراسم نیز علیرضا افتخاری قطعه ای اجرا کرد و از معاون صدا درخواست کرد که دخترش بتواند در رادیو صحبت کند.
 

نظرات

  • علی مهدوی ۱۳۹۷/۰۲/۱۳ - ۰۰:۰۷
    0 0
    بابا چی شد قرعه کشیشون‌پس؟؟؟واقعا خجالت آوره برای صداسیما!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.