دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

برنامه نمایش بخش «زیتون‌های زخمی» در روز پنجم جشنواره جهانی فجر

بخش «زیتون‌های زخمی» - جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماپرس: در پنجمین روز از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم‌های سینمایی و مستند «نوشتن روی برف»، «سفر» و «شاعره» در بخش «زیتون‌های زخمی» به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش سینماپرس، سه فیلم از بخش «زیتون های زخمی» امروز دوشنبه سوم اردیبهشت در پردیس سینمایی چارسو نمایش داده می شوند.

بدین ترتیب فیلم های سینمایی و مستند «نوشتن روی برف» ساعت ۱۸ در پردیس چارسو سالن شماره دو، «شاعره» ساعت ۲۱:۳۰ در سینما فلسطین سالن شماره سه، «سفر» ساعت ۲۳:۱۵ در پردیس چارسو سالن شماره دو به نمایش درمی آیند.

فیلم «نوشتن روی برف» به کارگردانی رشید مشهراوی محصول کشورهای فلسطین، تونس و مصر است که در خلاصه داستان این فیلم آمده است: تمام فیلم در یک شب می گذرد. پنج فلسطینی در بحبوحه جنگ در نوار غزه، در یک آپارتمان کوچک به دام افتاده اند. اختلاف سیاسی و اجتماعی بین آن ها، تعصبات مذهبی و عدم تحمل نظرات مخالف یکدیگر، عواملی هستند که هم بستگی آن ها را تهدید کرده و به تضعیف مقاومت آن ها در برابر اشغالگری اسراییل انجامیده است.

فیلم «سفر» به کارگردانی محمد الدراجی محصول کشورهای عراق، انگلستان، فرانسه، قطر و هلند است که قصه فیلم در بغداد و سال ۲۰۰۶ روایت می شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سارا با نیت و قصدی شوم برای مراسم بازگشایی مرکزی در بغداد به این شهر وارد می شود. در همین حال که او برای انجام یک اقدام غیرقابل تصور خود را آماده می کند، تمام برنامه های او در پی یک برخورد ناخواسته و ناخوشایند با یک فروشنده چرب زبان و از خودراضی به نام سلام به هم می ریزد. سلام که اکنون در نقشه هایی سردرگم و درهم و برهم سارا گرفتار شده، در اوج ناامیدی تلاش می کند تا انسانیت سارا را بیدار و او را از تصمیمش منصرف کند…

فیلم «شاعره» به کارگرداین استفانی بروکهاوس و آندریاس ولف محصول کشور آلمان است که در خلاصه داستان آن آمده است: این فیلم داستان الهام بخش و شگفت انگیز حصه هلال، یک زن خانه دار عربستان، است که او در یک مسابقه تلویزیونی سطح بالا درزمینه شعر به نام «شاعر میلیونر» شرکت می کند. حصه که شاعری خودآموخته و بدون تحصیلات آکادمیک است، در مواجهه با رقبای مرد بسیار برجسته و مسلط، نه تنها می تواند به فینال راه یابد، بلکه شعری در راستای ایجاد انگیزه برای زنان و در ستایش حق اختیار و رهایی آنها می سراید.

فیلم های ایرانی «داستان یمن» از محمدعلی شعبانی، «شرم بودا» از مرتضی آتش زمزم، «بازمانده» از زنده یاد سیف اله داد، «حذف کامل» از محمدعلی رخشانی، «دایان» از بهروز نورانی پور و فیلم های خارجی «شکار اشباح»، «سفر»، «مهمان»، «نوشتن روی برف»، «باران حمص»، «شاعره»، «نایلا و انقلاب» عناوین ۱۲ فیلم شرکت کرده در بخش «زیتون های زخمی» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر هستند.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.