دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹

مدیر بازار فیلم جشنواره جهانی خبر داد؛

افتتاح «بازار محتوای دیجیتال» از ۵ اردیبهشت

مهدی یادگاری

سینماپرس: مهدی یادگاری اعلام کرد «بازار محتوای دیجیتال» از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر افتتاح می شود.

به گزارش سینماپرس، مهدی یادگاری مدیر بازار فیلم سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اتمام فعالیت غرفه های خارجی شرکت کننده در بازار فیلم خبر داد و گفت: امسال بازار فیلم اصلی جشنواره را تا روز دوشنبه ۳ ازدیبهشت ماه قرار دادیم تا بازار خیلی طولانی و خسته کنند نباشد.

وی با بیان اینکه تعداد تقاضایی که برای حضور در بازار فیلم داشتیم بیشتر از تعداد غرفه های ما بود، توضیح داد: برای اولین بار فعالان حوزه محتوای دیجیتال در ادامه سی‌و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارند که ادامه بازار فیلم فجر است.

یادگاری با اعلام اینکه کار غرفه های خارجی روز دوشنبه ۳ اردیبهشت تمام شده و غرفه هایشان در اختیار بازار محتوای دیجیتال قرار می گیرد، بیان کرد: فعالیت این شرکت ها از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه آغاز می شود.

یادگاری در توضیح بیشتر گفت: حضور شرکت های فعال در حوزه محتوای دیجیتال شامل شرکت ها و افرادی است که در حوزه دیجیتال خدمت رسانی می کنند و نه تنها حوزه IPTV و VOD ها را در بر می گیرد، بلکه افرادی که خدمات دیجیتال برای تولید فیلم ها را ارایه می دهند مثل ویژوال افکت نیز در این حوزه قرار می گیرند و ما از آنها برای حضور دعوت کردیم.

وی با دعوت از فیلمسازان برای حضور در بازار، در مورد تعداد شرکت ها و افرادی که در این بازار حضور خواهند داشت، گفت: تاکنون سه شرکت ویژوال افکت و تعدادی از اپراتورهای IPTV و VOD برای حضور اعلام آمادگی کردند.

مدیر بازار فیلم سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در مورد هدف از حضور فعالان حوزه دیجیتال توضیح داد: هدف بازار فجر معرفی فعالان این حوزه به یکدیگر و به اهالی سینما است چون این حوزه جوان است و افرادی که در این عرصه فعال هستند نیاز دارند تا از نوع رایت ها و چگونگی عقد قرارداد مطلع شده و با و افراد و دفاتر اصلی در تماس باشند به همین دلیل ما تلاش کردیم در بازار این آشنایی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در عین حالی که آینده این صنعت رو به پیشرفت است، ما باید حوزه دیجیتال را صرفنظر از مشکلات موجود در حوزه نظارت بر محتوی و کپی رایت جدی بگیریم.

مدیر بازار فیلم سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با تاکید بر اینکه باید وضعیت حق پخش در حوزه دیجیتال سروسامان پیدا کند، گفت: الان سایت هایی هستند که به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند و در حال عرضه فیلم ها هستند و این موضوع به نفع فعالان و سرمایه گذاران این صنعت نیست و حتما باید راهکاری در این مورد پیدا شود.

یادگاری در پایان گفت: بخشی از شرکت های پخش کننده حاضر در بازار فیلم سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر نیز در بازار محتوای دیجیتال حضور دارند.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.