سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵

حامد جعفری:

مسوولین از ادامه‌ی اکران «فیلشاه» حمایت کنند

حامد جعفری در نشست خبری عوامل انیمیشن سینمایی شاهزاده روم

ایسنا: تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» گفت: امیدواریم حالا که در اکران دوم نوروزی، جای فیلم کودک و نوجوان خالی است، مسئولین از ادامه اکران «فیلشاه» حمایت کنند تا بتوانیم رکورد جدیدی را در تاریخ سینمای ایران ثبت کرده و در کنار یکدیگر این دستاورد بزرگ را جشن بگیریم.

حامد جعفری از رشد فروش این اثر در گیشه سینماها خبر داد و گفت: در آخرین هفته فروردین‌ماه «فیلشاه» توانست افزایش مخاطب ۶۰ درصدی را نسبت به هفته قبل در سینماهای سراسر کشور تجربه کند و با بیش از ۳۰۰ میلیون تومان افزایش فروش، بزرگترین تغییر را در جدول اکران‌های نوروزی رقم بزند.

وی افزود: فروش آخر هفته قبل نیز حدود ۲۰ درصد افزایش داشته که نشان از افزایش استقبال خانواده‌ها از آخرین اثر گروه هنرپویا دارد. روند رشد مخاطبان فیلم‌های خانوادگی اندکی کندتر از دیگر فیلم‌هاست و مخاطبان دیرتر مجاب به دیدن یک فیلم می‌شوند و همین هم باعث شد که همزمان با توقف رشد فروش فیلم‌های دیگر، شاهد افزایش استقبال مردم از «فیلشاه» باشیم. در ادامه نیز امیدواریم با اضافه شدن اکران‌های دانش آموزی، شاهد استمرار و بهبود رشد فروش «فیلشاه» باشیم.

تهیه‌کننده «فیلشاه» تاکید کرد: خوشبختانه تا امروز، فروش روزانه «فیلشاه» از فروش روزانه «شاهزاده روم» با اختلاف قابل توجهی جلوتر بوده است و امیدواریم بتوانیم رکورد پرفروش‌ترین انیمیشن سینمایی ایران که برای اثر قبلی مجموعه هنرپویا بوده را مجدد بشکنیم. تنها نکته مهم در این بین کاهش فرصت سرگروهی فیلم‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته است که کار را برای ما سخت می‌کند. کاهش هفته‌های اکران می‌تواند ضربه بزرگی به مجموعه‌های خصوصی مثل ما که می‌خواهند محتوای سالم برای خانواده‌ها تولید کنند بزند. زیرا فروش در گیشه سینماها برای ما خیلی مهم و حیاتی است.

جعفری در ادامه گفت: اینکه یک فیلم کودک انیمیشن توانست با آثاری که پیش بینی می‌شد گیشه موفقی در نوروز داشته باشند به خوبی رقابت کند و سینما را به عنوان یک تفریح سالم در سبد اقتصاد خانواده‌ها قرار دهد برای مجموعه‌ی ما افتخاری بزرگ است و ما را در مسیری که در حال طی آن هستیم کمک می‌کند.

وی با اشاره به اکران نوروزی به عنوان فرصتی تازه برای اوقات فراغت کودکان اضافه کرد: «فیلشاه» در نوروز امسال توانست طیف مخاطبان جدیدی که بسیاری از آنها فیلم اولی بودند را به سینماها بیاورد و سبب پربارتر شدن گیشه نوروزی سینماها شود. امیدواریم همانطور که فروش موفق «شاهزاده روم» در فصل پاییز باعث توجه اهالی سینما به اکران فیلم‌های کودک و انیمیشن در این فصل شد، اکران موفق نوروزی «فیلشاه» هم برای آنها الهام بخش و سبب توجه بیشتر مسئولین فرهنگی به نیاز خانواده‌ها در زمان اوقات فراغت آنها باشد.

وی افزود: مخاطبان وفادار گروه «هنرپویا»، حامیان اصلی ما در بخش خصوصی هستند و کسب رضایت آنها با تولید محتوای سالم برای کودکانشان، هدف اصلی ماست. پس از اکران «فیلشاه» و برگزاری جشن پایانی اکران، ما در این گروه هدیه‌ای جدیدی برای مخاطبان خود داریم که امیدواریم بیشتر از گذشته خوشحال‌شان کند.

تهیه‌کننده «فیلشاه» در خاتمه تصریح کرد: قرارگیری یک فیلم کودک در هر دوره از اکران‌های سینما، می‌تواند نوید بخش آغاز تغییری مثبت در راستای تبدیل شدن سینما به یک تفریح خانوادگی باشد. امیدواریم حالا که در اکران دوم نوروزی، جای فیلم کودک و نوجوان خالی است، مسئولین از ادامه اکران «فیلشاه» حمایت کنند تا بتوانیم رکورد جدیدی را در تاریخ سینمای ایران ثبت کرده و در کنار یکدیگر این دستاورد بزرگ را جشن بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.