چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

۷ اردیبهشت

بررسی اوضاع عربستان طی دوران ملک سلمان در «۳۶۰ درجه»

برنامه «۳۶۰ درجه»

سینماپرس: جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی«۳۶۰ درجه»، تحولات کشور عربستان سعودی طی دوران حکومت ملک سلمان را مورد بررسی قرار داده است.

به‌ گزارش سینماپرس، تحولات کشور عربستان سعودی طی دوران حکومت ملک سلمان در تازه ترین قسمت از برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» شبکه مستند مورد بررسی قرار می گیرد.

در توضیح این قسمت از برنامه «۳۶۰ درجه» آمده است: «در آخرین ساعات از بامداد روز شنبه، صدای تیراندازی و شلیک ضد هوایی در کاخ ملک سلمان پادشاه عربستان، دلهره و ترس عجیبی را در دل اهالی کاخ و مردم ریاض انداخت. در همان دقایق اولیه، روایت‌های مختلفی از وقوع این حادثه در رسانه‌ها منتشر شد. برخی منابع از رویت یک پهپاد در آسمان ریاض و شلیک ضدهوایی‌ها به آن خبر دادند. گزارش‌ها حاکی از آن است که طی ماه‌های گذشته و از زمانی که ولیعهد عربستان دست به گشایش‌های اجتماعی و فرهنگی در این کشور زده است، تمهیدات امنیتی در اطراف کاخ پادشاهی و مراکز اصلی حکومت به شدت افزایش یافته است.

فوت ملک عبدالعزیز و به قدرت رسیدن ملک سلمان را باید آغازگر تحولاتی عظیم در عربستان دانست. جایی که اتفاقاتی عجیب و غریب هم‌چون انحصاری کردن قدرت در بین شاهزاده‌ها، اصلاحات مدنی ساختارشکنانه، حمله به یمن، تمایل به آمریکا و غرب و تیره و تار شدن روابط با ایران رخ داد. به همین مناسبت، برنامه ۳۶۰ درجه مروری بر اتفاقات رخ داده در سرزمین وحی طی چند سال اخیر خواهد داشت. »

«۳۶۰ درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم جامعه در طول یک هفته تهیه و تولید می‌شود. این برنامه با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه هر هفته ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.