چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷

آکادمی اسکار مقررات جدید وضع کرد

اسکار2018

سینماپرس: آکادمی اسکار اعلام کرد مقررات جدیدی وضع کرده که رعایت آن برای همه فیلم‌هایی که تمایل به حضور در دور بعدی این رقابت را دارند، ضروری است.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، آکادمی اسکار دیروز سه‌شنبه مقررات جدید وضع کرد که به نظر می‌رسد یکی از آنها یک پیروزی بزرگ برای نتفلیکس باشد.

سیاست جدیدی که روی بزرگترین تعداد شرکت کنندگان تاثیر می‌گذارد و از استودیوها، توزیع‌کنندگان و فیلمسازان می‌خواهد از یک پست‌خانه مورد تایید آکادمی استفاده کند تا محتوای چراغ‌ سبز گرفته جوایز از فیلم‌های تاییدشده را برای اعضای آکادمی بفرستد.  چه آن محتوا فیزیکال و چه دیجیتال باشد.

یک سیاست جدید دیگر که روی بسیاری از رقبای این فصل از جوایز تاثیر خواهد گذاشت مربوط به برگزاری کمپین‌های پس از دریافت نامزدی می‌شود. بر این اساس هیچ فیلمی نمی‌تواند بیش از ۴ نمایش و جلسه پرسش و پاسخ پس از کسب نامزدی برگزار کند آن هم بدون توجه به بخش یا کشوری که رخداد در آن برگزار می‌شود. این قانون جدید ۲ نمایش اضافه‌ای که در حال حاضر در اختیار نامزدهای بخش‌های مستند یا فیلم خارجی زبان قرار دارد را از بین می‌برد اما روی رخدادهای پس از کسب نامزدی از جمله فستیوال فیلم بین‌المللی سانتا باربارا تاثیر نمی‌گذارد که در آن فیلم‌ها و افراد نامزدشده اغلب برای شرکت در جلسه‌های پرسش و پاسخی حاضر می‌شوند که نگاهی به گذشته مسیر حرفه‌ای کاری‌شان می‌اندازد و در عین حال به اثری که اخیرا نامزد شده هم می‌پردازد.

دلیل این که چنین رخدادی تحت تاثیر قانون جدید قرار نمی‌گیرد این است که در آن جا، فیلم نامزد شده به نمایش در نمی‌آید.

رقبای بخش مستند هم از حالا به بعد باید چیزهای جدیدی را در نظر بگیرند. آکادمی از حالا به بعد تنها فیلم‌های مستندی را شایسته دریافت اسکار می‌داند که یک جایزه معتبر از یک فستیوال فیلم رقابتی بدون توجه به هر نمایش عمومی قبلی یا توزیع توسط ابزار غیرسینمایی دریافت کرده باشند. لیست فستیوال‌ها و جوایز اواخر بهار اعلام خواهد شد اما این یک پیروزی غیرقابل انکار برای نتفلیکس، غول صنعت استریمینگ است که هر سال مجموعه‌ای از فیلم‌های مستند را قابل رقابت می‌کند و حالا می‌تواند کاری کند که در صورت پیروزی مستندها در یک فستیوال، حتی بدون نمایش سینمایی، آنها را به اسکار برساند.

این حرکت در عین حال رقابت را برای مستندهایی آسان‌تر می‌کند که خارج از آمریکا ساخته‌ شده‌اند. علاوه بر این، تعداد بیشتری از فیلم‌ها به لیست بلندبالای شرکت‌کنندگان سالانه اضافه خواهد شد و داوران باید برای تهیه لیست نهایی خود تلاش بیشتری کنند. سال گذشته تعداد مستندهای ارسال‌شده به ۱۷۰ عنوان رسیده بود.

وقتی بحث بخش‌های موسیقی آکادمی می‌شود، احتمالا اوایل فصل جوایز اوضاع بسیار رقابتی‌تر خواهد شد چون قرار است شاخه موسیقی در ماه دسامبر لیستی نهایی از ۱۵ فینالیست را برای اسکار بهترین موسیقی متن اوریجینال و بهترین آهنگ اوریجینال به انتخاب رای‌گیری ترجیحی اعلام کند. این به این معنی است که بیش از یک ماه پیش از اعلام نامزدهای اسکار، بیشتر رقبا از فصل جوایز حذف خواهند شد.

تهیه‌کنندگانی که می‌خواهند در بخش بهترین فیلم مستند و بهترین مستند شرکت کنند هم خبرهای خوبی دریافت کردند چون پیش از این تنها یکی از تهیه‌کنندگان می‌توانست کنار کارگردان در لیست اسکار قرار بگیرد اما با قوانین جدید، سه تهیه‌کننده می‌توانند برای یک فیلم نامزد شوند و اگر درخواستی که در حال حاضر مطرح شده مورد قبول واقع شود، تهیه‌کننده چهارم هم می‌تواند اضافه شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.