چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳

برگزاری کنسرت گروه «بهنا» در برج آزادی

گروه موسیقی «بهنا»

سینماپرس: گروه موسیقی «بهنا» پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه میزبان مخاطبان موسیقی در مجموعه برج آزادی تهران خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، گروه موسیقی «بهنا» به سرپرستی رامین بهنا ساعت ۲۰:۳۰ روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه در قالب سلسله ‌اجراهای «موسیقی - تجربه» میزبان مخاطبان موسیقی در مجموعه برج آزادی تهران است. قطعاتی که این گروه در این برنامه اجرا می‌کند از ۲ آلبوم «ایران ۱۱» و «نه آنچنان» هستند که از میان آنها می‌توان به «پارک وی»، «بازار»، «آشنایی»، «قیطریه»، «سبکبال»، ‌ «پیچ شمرون»، «اکباتان»، «سوار»، «کوچه برلن» و «نخستین» اشاره کرد.

در توضیحات تکمیلی این کنسرت آمده است:

«آلبوم «نه آنچنان» آلبومی کمتر شنیده شده از گروه «بهنا» است و در زمان ساخت قطعات آن ساز تار در ترکیب گروه جای داشت که در حال حاضر و برای این کنسرت عمده خط ملودی آن برای گیتار الکتریک بازنویسی شده و همین باعث ارایه بیانی متفاوت و خاص شده است. آشنایی، سبکبال و سوار از این آلبوم برای این برنامه انتخاب شده اند.

«ایران ۱۱» نیز برداشتی موسیقایی از فضای حاکم بر شهر تهران است. با اینکه در زمان تنظیم این آلبوم، ساز ایرانی از ترکیب گروه کنار رفته بود، سوژه‌های ملودیک قطعات این آلبوم با الهام از موسیقی ایرانی شکل گرفته و جان مایه‌ای شرقی دارد. وی، بازار، قیطریه، پیچ شمرون، اکباتان و کوچه برلن قطعات منتخب از «ایران ۱۱» هستند. قطعه «نخستین» نیز که از ساخته های قدیمی رامین بهنا در زمان گروه «آویژه» است، سال گذشته به صورت موزیک ویدیو منتشر شد که که تنظیم جدید و نوآورانه آن مورد تحسین منتقدین و علاقه مندان موسیقی قرار گرفت. »

رامین بهنا سرپرست و نوزانده کیبورد گروه نیز درباره این اجرا گفت: در این کنسرت ما ۱۰ قطعه بی کلام اجرا خواهیم کرد و تقریبا می توانم بگویم این آخرین اجرای اختصاصی ایران یازده و کارهای پیشین است. برنامه ریزی گروه به گونه ای است که بعد از این اجراهای جدید و قطعات تازه داشته باشیم. البته من مدتی‌است که پروژه‌هایی را در قالب گروه «بهنا» و به صورت شخصی آغاز کردم و تمرکزم بر آهنگسازی است برای همین شاید به نظر رسیده که گروه «بهنا» کم کار شده اما از امسال بازدهی فعالیت های ما را خواهید دید.

به غیر از رامین بهنا که در این اجرا کیبورد می‌نوازد، کسری ابراهیمی درامز، سیاوش امامی گیتار الکتریک و آرش عمرانی کیبورد و سینتی سایزر و بابک ریاحی‌پور گیتار بیس گروه را همراهی می‌کنند. رضا موسوی نیز طراح هنری اجراست و علی قادری نیز به عنوان مدیر اجرایی گروه «بهنا» را همراهی می‌کند.

آخرین اجرای «بهنا» در تهران به زمستان ۹۵ برمی‌گردد که این گروه دست به تجربه‌ای جدید زد و پرفورمنس کاموفلاژرا را در گالری طراحان آزاد اجرا کرد. در این پرفورمنس که در گونه نیوآرت و توسط رضا موسوی طراحی شده بود گروه بهنا، اینستالین، لایت آرتینگ، ویدیو آرت و نمایش را به خدمت گرفته بود تا مفهوم «استتار» و میل به دیده شدن را در یک اجرای تعاملی با بیننده به اجرا درآورد.

تازه‌ترین اجرای گروه موسیقی «بهنا» روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۲۰:۳۰ در قالب سلسله ‌اجراهای «موسیقی تجربه» در برج آزادی تهران روی صحنه می‌رود.

«موسیقی - تجربه» حرکتی تازه در موسیقی ایران است که تلاش می‌کند برای اجرای زنده آثار ارزشمند و غیرتجاری زمینه لازم را فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.