جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵

درخشش بازیگران در سینما کوتاه مدت است

امیر محمد زند*

خبرگزاری میزان: بازیگر "اتوبوس شب" گفت: همواره دیده ایم که در سینمای ایران یک شبه یک بازیگر معروف می شود و در چندین فیلم بازی می کند اما تاریخ ثابت کرده این نوع درخشش ها کوتاه مدت بوده و چون آن بازیگر برای جایگاهش زحمتی نکشیده به سرعت حذف می شود.

امیرمحمد زند بازیگر تلویزیون، تئاتر و سینما درخصوص درخشش و حضور کوتاه مدت برخی بازیگران در سینما گفت: همواره دیده ایم که در سینمای ایران یک شبه یک بازیگر معروف می شود و در چندین فیلم بازی می کند اما تاریخ ثابت کرده این نوع درخشش ها کوتاه مدت بوده و چون آن بازیگر برای جایگاهش زحمتی نکشیده به سرعت حذف می شود.

وی درباره وضعیت بازیگرانی که در سینمای ایران کار می کنند افزود: یکی از اصول اولیه بازیگری مطالعه و به روز بودن است اما چند درصد از بازیگران ما کتاب می خوانند و کدامشان به جهت اینکه با جریان روز سینما آشنا شوند خود را به روز می کنند؟.

امیرمحمد زند

بازیگر "اتوبوس شب" در همین راستا ادامه داد: وقتی یک بازیگر توانایی و دانایی داشته باشد، علاوه بر کارگردان می تواند به هویت یک نقش اضافه کند. بازیگر با سواد نقش را بالا می برد و کیفیت آن را ارتقاء می بخشد.

وی با نقد عدم تحلیل نقش در سینما تاکید کرد: بسیاری از مواقع می بینم که بازیگران لحظه حضور جلوی دوربین تازه از کارگردان سوال می پرسند. من این نوع کار را نمی فهمم؛ چون رسیدن به یک نقش نیازمند تحلیل و تفسیر طولانی مدت است که آن هم به مطالعه نیاز دارد.

امیرمحمد زند

بازیگر فیلم "تقاطع" با اشاره به نیاز حضور یک بازیگر در جلسات تحلیل متن، خاطرنشان کرد: سواد سینما نیاز اولیه یک بازیگر است و سینمای ایران به طور مبرم نیازمند بازیگرانی است که خودشان تحلیلگر باشند. بازیگرانی که بتواند با نقش ارتباط برقرار کرده و لغت به لغت فیلمنامه را کند و کاو کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.