شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

دیمیتری آتانیتیس:

چیزی مثل «آقای گوزن» تا به امروز ندیده بودم!

دیمیتری آتانیتیس

سینماپرس: دیمیتری آتانیتیس درخصوص انیمیشن کوتاه «آقای گوزن» گفت: گرچه فیلم ایرانی است اما لوکیشن آن ایستگاه مترویی در نیویورک است، یک اثر کنجکاوی برانگیز، جدید و جالب که واقعا به آن ایمان دارم و می‌خواهم بهترین جایزه‌ها را ببرد.

گفت‌وگوی «مرکز تلویزیون و انیمیشن سوره» با دیمیتری آتانیتیس (Dimitris Athanitis) کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده یونانی و از اعضای هیات داوران سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درخصوص انیمیشن کوتاه «آقای گوزن» را در ادامه می خوانید.

بعد از صحبت‌هایتان در اختتامیه درخصوص انیمیشن کوتاه «آقای گوزن»، خیلی مشتاقیم بدانیم که چه چیزی در این انیمیشن کوتاه برای شما جالب توجه بود؟

خیلی از این فیلم خوشم آمد، یک اثر غیرعادی و غیرمعمول است. نمی‌دانم شما فیلم را دیدید یا نه، خیلی غیرعادی است و ترکیب خوبی دارد. گرچه فیلم ایرانی است اما لوکیشن آن ایستگاه مترویی در نیویورک است، یک اثر کنجکاوی برانگیز، جدید و جالب که واقعا به آن ایمان دارم و می‌خواهم بهترین جایزه‌ها را ببرد.

می‌توانید جزئی‌تر راجع به نکات خوب این انیمیشن کوتاه صحبت کنید؟

من دروغ نگفتم و چیزهایی که در مورد انیمیشن «آقای گوزن» گفتم اصلا از سر ادب و احترام نبود.  واقعا منظورم همان چیزی بود که گفتم، چون شخصا چیزی مثل این فیلم تا به حال ندیده بودم. گرچه من را یاد ایده‌هایی که در یک سری کامیک بوک دیده بودم، می‌اندازد، اما درکل برایم چیز تازه‌ای بود. درست است که زمان آن خیلی کوتاه بود اما اندازه اش به جا بود و در عین حال توازنی هم در آن برقرار بود.

در یک کلام فکر می‌کنید بهترین نکته برای آثار کوتاه چیست؟

کانسپت یا ایده. مثلا در این انیمیشن ایده یک نفر در مترو واقعا جالب بود.

فکر می‌کنید فیلم‌سازان ایرانی چطور می‌توانند کارشان را بهتر کنند، شاید بتوانید راجع به ضعف‌ها یا نکات منفی فیلم‌های ما نیز صحبت کنید.

به این حرف ایمان دارم که هر فیلم‌سازی باید نخستین منتقد اثرش باشد، من هفت فیلم ساختم و با تجربیاتم این حرف را می‌زنم. هیچ کس دیگری جز خود فیلم‌ساز آن جوهره واقعی و چیزی که درون کار وجود دارد را نمی‌بیند و خود سازنده است که باید این کار را انجام دهد. بنابراین باید در هر لحظه خودتان را نقد کنید و این تنها راهی است که می‌توانید بهتر و بهتر شوید. اگر احساس رضایت کنید و بگویید من چون جایزه را بردم خوب هستم و دیگران از من و فیلمم خوش‌شان می‌آید، شاید به ظاهر خیلی بد نباشد اما مسیر درستی نرفته‌اید. بهتر این است که خودتان نکات منفی فیلم را ببینید، که کار آسانی هم نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.