شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲

به رهبری و آهنگسازی علی رهبری

پوئم سمفونی «مادرم ایران» در آنتالیا اجرا شد

محمد معتمدی - حسین علیزاده

سینماپرس: ارکستر سمفونیک دولتی آنتالیا به رهبری علی رهبری شامگاه جمعه ۷ اردیبهشت سمفونی «مادرم ایران» را اجرا کرد.

به گزارش سینماپرس، پوئم سمفونی «مادرم ایران» به آهنگسازی و رهبری ارکستر علی رهبری شامگاه جمعه هفتم اردیبهشت در حضور حسین علیزاده آهنگساز پیشکسوت موسیقی کشورمان توسط ارکستر سمفونیک دولتی آنتالیا اجرا شد.

پوئم سمفونی «مادرم ایران» در هفت موومان و براساس اشعاری از سعدی و محمد فرید ناصری تصنیف و تنظیم شده است. بخش‌های آوازی این پوئم سمفونی را محمد معتمدی، خواننده ایرانی اجرا کرد و نوازندگان و هنرمندانی مثل میلاد عمرانلو، مهرداد عالمی، باربد بیات مدیر برنامه و دستیار رهبر ارکستر و رضا فکری خواننده تنور از جمله ایرانیانی بودند که این ارکستر را همراهی کردند.

هر بخش از پوئم سمفونی «مادرم ایران» به یکی از چهره های شاخص ایرانی تقدیم شد که از میان آنها می‌توان به روح‌الله خالقی، محمدرضا شجریان، مصطفی کمال پورتراب، حسین دهلوی، حسین علیزاده و نیز همدم رهبری (مادر این آهنگساز) اشاره کرد.

حسین علیزاده که به دعوت رسمی ارکستر سمفونیک دولتی آنتالیا برای تماشای این اجرای ویژه، راهی کشور ترکیه شده بود در سخنانی به استقبال هنرشناسان و اهالی فرهنگ ترکیه اشاره کرد و گفت: علی رهبری از جمله موسیقیدانان شناخته شده ایران در سرتاسر دنیا است که متأسفانه هنرش در سرزمین مادری آن طور که باید درک نشده است.

کنسرت «مادرم ایران» به رهبری و آهنگسازی علی رهبری ساعت ۸:۳۰ روز جمعه در مرکز فرهنگ آنتالیا (AKM ) برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.