دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

نمایش ۲ اثر از ایران در شب‌های مستند آمریکا و کانادا

 مستند «والسی برای تهران»

سینماپرس: مستندهای «والسی برای تهران» به کارگردانی زینب تبریزی و «شبانکاران» به کارگردانی امیرمحمد خوارزمی در برنامه «شب‌ مستند» آمریکا و کانادا به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش سینماپرس، فیلم های مستند «والسی برای تهران» ساخته زینب تبریزی و «شبانکاران» به کارگردانی امیرمحمد خوارزمی از اول ماه می ۲۰۱۸ در برنامه‌ موسوم به شب مستند Docu Night که در شهرهای سان فرانسیسکو، لس آنجلس، بوستون، سیاتل، ایروان، نیویورک آمریکا و تورنتو، ونکوور و کالگری کانادا برگزار می‌شود، به نمایش درمی‌آیند.

«والسی برای تهران» درباره‌ مهرداد مهدی از نخستین نوازندگان موسیقی خیابانی در ایران است که قصد دارد برای برگزاری فستیوال موسیقی خیابانی در تهران، گروه خود را دوباره کنار هم جمع کند اما در این راه با اتفاقات و موانعی روبرو می‌شود.

موضوع «شبانکاران» هم شهر تهران از غروب تا طلوع آفتاب است. راویان اصلی این مستند اشخاصی هستند که در این هنگام، مشغول کار در شیفت شب هستند.

برنامه «شب‌ مستند» به همت احمد کیارستمی و با هدف ایجاد تبادل فرهنگی و فراهم آوردن بستری مناسب برای شناخت هر چه بهتر جامعه‌ ایرانی از طریق نمایش مستندهای شاخص برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.