چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

انتقاد رضا ایرانمنش از سلبریتی های بی‌سواد

رضا ایرانمنش*

سینماپرس: رضا ایرانمنش گفت که بها دادن بیش از حد مسئولان به برخی از چهره‌ها عامل جسارت آنها برای توهین و همچنین گفتن حرف‌هایی است که اطلاعی از آنها ندارند.

به گزارش سینماپرس، اظهارات سخیف و مبتذل برخی از به اصطلاح سلبریتی‌ها باعث شده تا مردم در فضای مجازی از آنها با عنوان «سلبریتی بی‌سواد» یاد کنند. افرادی که درباره هر موضوعی بدون اینکه اطلاعی داشته باشند اظهار نظر می‌کنند. نمونه چنین رفتاری، مطالب اخیر «ترانه علیدوستی» است که در صفحه خود در فضای مجازی، واقعیت را درباره یک اتفاق، برعکس جلوه داده بود. همین هم باعث شد که ترانه علیدوستی بیشترین ترند «سلبریتی بی‌سواد» را از سوی کاربران فضای مجازی دریافت کند.


رضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون نیز در گفت‌وگویی به نقد هرزه‌گویی‌های برخی از چهره‌های مشهور در فضای مجازی پرداخت. این بازیگر در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج اظهار کرد: من ایراد را مربوط به نظام فرهنگ و هنر می‌دانم.


وی افزود: باید از مسئولین هنر و فرهنگ کشورمان بپرسیم حال کدام یک از هنرمندان ارزشی که در عرصه سینمای دفاع مقدس زحمت می‌کشند را جویا هستند؟ از آن طرف متاسفانه برخی از مسئولان با بازیگرانی که به ارزش‌ها توهین می‌کنند عکس یادگاری می‌گیرند و به آنها بها می‌دهند.


بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: همین بها دادن‌ها باعث می‌شود که عده‌ای هنرمندان جسور شوند و هر چه می‌خواهند بگویند. مسئولان به این افراد پر و بال می‌دهند و آنها هم به هر چیزی اعتراض و توهین می‌کنند.

نظرات

  • Reza ۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۱۳:۳۵
    0 0
    تا بوده همین بوده. اظهار نظر، فارغ از درست یا غلط بودن، در جامعه ای که اکثریت قربانی اقلیت اند، جرم محسوب میشه. و مبادا کسی مخالف چیزی باشه که حاکمان و کسانی که قدرت دست اونهاست، از اون به عنوان ابزاری برای قدرت استفاده می کنند. اون وقت میشن بی سواد. این جامعه تنها به ایران مربوط میشه. و اگر نه الیور استون الان بی سواد ترین فرد جهان است! بعد از طرفی کسانی که دانش سینمایی ندارن، فیلم هایی موافق سیاست می سازن و بعد میشن استاد فیلمسازی. و جعفر پناهی که بدون در نظر گرفتن محتوا، دانش بالایی در فیلمسازی داره، میشه مدعی. خدا شما رو به راه راست هدایت کنه...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.