جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵

با ساخت فیلم های عاشقانه مخاطبان را سر کار می گذاریم

بهمن دان

خبرگزاری میزان: بازیگر سینما و تلویزیون گفت: با بودجه ای که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تولید آثار هنری در سال اختصاص داده می شود نمی توان حتی دو اثر انیمیشنی تولید کرد. در واقع بودجه ای است که برای تولید کار فرهنگی کارایی ندارد.

بهمن دان بازیگر سینما و تلویزیون  درباره تولید آثار نمایشی با کیفیت گفت: ساخت آثار با کیفیت همچون گذشته به سرمایه گذاری خوب نیاز دارد.  علت تولید نشدن آثار هنری با کیفیت، حمایت نشدن از تولیدکنندگان آثار است. تولیدات هنری نیاز به حمایت دارند.

وی در همین راستا افزود: ما موضوعات زیادی از جمله رشادت ها و استقامت در برابر دشمن را در تاریخ و انقلاب اسلامی کشورمان داریم که باید در قالب آثار هنری به نمایش گذاشته شود چون این امتیازات، برگ زرین تاریخ کشورمان است که می توانیم در سینما برای آیندگانمان نگه داریم.  

بهمن دان
دان با تاکید به اختصاص بودجه به بخش فرهنگی کشور بیان کرد: با بودجه ای که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تولید آثار هنری در سال اختصاص داده می شود نمی توان حتی دو اثر انیمیشنی تولید کرد. در واقع بودجه ای است که برای تولید کار فرهنگی کارایی ندارد. "طوفان شن" اثری درباره حمله آمریکایی ها برای آزادی گروگان های سفارت آمریکا در ایران که پروژه ای بسیار سنگین بود و معتقدم چنین فیلمی با امکانات امروز می تواند بسیار بزرگتر از گذشته ساخته شود.

وی ادامه داد: هیچ یک از کمک های بشردوستانه کشور ما دیده نمی شود، چرا نباید این کمک ها به نمایش در آید؟ هر کسی در هر نقطه از کشور درباره مسائل سیاسی اظهار نظر می کند ولی درباره مسائل فرهنگی نمی تواند اظهارنظر کند چون در بخش فرهنگی ضعیف عمل کرده ایم.   

بازیگر "طوفان شن" با گلایه از فیلم های عاشقانه توضیح داد: من طرح های زیادی که متعلق به کشورم و  آثاری ملی است در دست ساخت دارم. نمی توانم فیلم های عشق و عاشقی و دختر و پسری که مضمونش مثلث های عشقی است بسازم و همه مخاطبان را سر کار بگذارم. این در حالی است که کشور ادب، فرهنگ و هنر هستیم و برای هر یک از ادبا و هنرمندانش باید افتخار کنیم و پز آن را دهیم اما عملا در موضوع فرهنگ موفق نبوده و ضعیف عمل کرده ایم.

دان در ادامه افزود: موضوعات بسیاری از لحاظ فرهنگی در کشورمان وجود دارد. اگر در هر گوشه از زندگی فردوسی تا مولوی و انوری را ببینید سالیان سال قابلیت ساخت آثار بسیاری خواهید داشت. این که صرفا یک متن نوشته و تولید شود درست نیست، توجه صرف به کمیّت در تولیدات درست نیست و باید کیفیت نیز در کنار آن باشد. فرهنگ را باید از سنین پایین به دانش آموزان و نسل چهارم انقلاب اسلامی در مدارس آموزش داد تا از فرهنگ و کشور خود آگاهی داشته باشند اما در این زمینه فرهنگسازی نکرده و غفلت کرده ایم.

بهمن دان در طوفان شن

وی به نفوذ شبکه های بیگانه در نتیجه غفلت از فرهنگسازی اشاره کرد و توضیح داد: در نتیجه غفلت از آموزش و فرهنگسازی در نسل چهارم انقلاب اسلامی شبکه های بیگانه که کارشان نفوذ در خانه های مردم کشورهاست وارد فضای خانواده ها می شوند. این شبکه ها وقتی نمی توانند از روبرو مقابله کنند و ضربه بزنند  از این طریق وارد شده، رخنه می کنند، ذائقه مخاطب را تغییر داده و عقب می اندازند. وظیفه چنین شبکه هایی این است که بنیان خانواده را از بین ببرند که نمونه آن کشور ترکیه است که با بیش از ۲۰ شبکه فیلمسازی باعث شیوع بیشتر طلاق نسبت به ۷ سال پیش در جامعه ایران شده است.

دان درباره فعالیت های خود خاطرنشان کرد: اخیرا پیشنهاداتی برای بازی به من شد اما آنها را رد کردم چون تمایل ندارم در هر پروژه ای بازی کنم. در یکی از موارد نقش مامور نیروی انتظامی به من پیشنهاد شد که حاضر نشدم با پذیرفتن آن، جایگاه خودم و این نهاد را زیر سوال ببرم. پیشنهاد دیگری نیز بود که با وجود حضور کارگردان خوب پروژه اما به دلیل مسئله مالی پروژه، بازی را نپذیرفتم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.