دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲

نشست نمایندگان ادارات کل ارشاد با معاون امور هنری

بازنگری در آیین نامه ها و اساسنامه موسسات هنری/ تاکید بر آمایش سرزمینی هنر

 سیدمجتبی حسینی

سینماپرس: امروز دوشنبه(۱۷ اردیبهشت ماه) معاونت امور هنری وزارت ارشاد میزبان نشست نمایندگان ادارات کل استان­ ها با معاون امور هنری بود.

به گزارش سینماپرس، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با نمایندگان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ­ها که امروز ۱۷ اردیبهشت برگزار شد با تأکید بر همراهی و تعامل بخش­ های هنری و استان ­ها گفت: ضرورت دارد که هنر به صورت یک مجموعه کلی و با در نظر گرفتن همه بخش ­های آن مورد توجه قرار گیرد. همچنین توانمندی ­های بخش­ های هنری در استان­ ها، همگرا باشد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: انجمن ­ها و مؤسساتی که سال ها پیش در کنار معاونت امور هنری و ادارات کل تخصصی برای انجام امور اجراییِ این مجموعه ­ها راه ­اندازی شدند و به صورت شرکت، فعالیت می­ کنند به بازنگری و بازتعریف، نیاز دارند و بازنگری اساسنامه ­ها و بازتعریف ماموریت ها در انجمن ­ها و مؤسسات از تکالیف معاونت­ امور هنری است که البته به بررسی و زمان، نیاز دارد.

حسینی ادامه داد: متأسفانه تاکنون هیچ پیمایش جامعی درباره اهل هنر و وضعیت بخش ­های هنری کشور، انجام نشده است و برای تحقق آن، نیاز است تا آمار و اطلاعات دقیقی با همکاری و تعامل، درباره هنرمندان و شرایط هنری، فراهم شود و در مرحله بعد، آمایش سرزمینی هنر با توجه به ظرفیت ­ها و توانایی های هر منطقه و استان، انجام شود و با توجه به شرایط هنری هر منطقه، برنامه ­ریزی شود. امروز برنامه ­ریزی و فعالیت­ ها بدون توجه به آمایش سرزمین هنر انجام می ­شود و به عنوان مثال، رشته های هنری در  هنرستان های هنرهای زیبا، بر اساس آمایش سرزمینی در استان ها، برنامه ­ریزی نمی ­شود.

حسینی در ادامه با تأکید بر ضرورت بازنگری در آیین­ نامه ­های هنری گفت: مجموعه آیین­ نامه ­هایی که در حوزه فعالیت ­های معاونت هنری است و زمان نسبتاً زیادی از تدوین آنها گذشته است با توجه به شرایط، مقتضیات و تحولات هنر و متناسب با وضعیت امروز، بازنگری شود. در این راستا،   آیین نامه های جشنواره ­های موسیقی، تئاتر  و هنرهای تجسمی فجر و سایر جشنواره­ های معاونت هنری بازنگری و تدوین خواهد شد.

در این جلسه مدیران و مشاوران معاونت امور هنری مطالبی را درباره همکاری و تعامل معاونت امو هنری و حوزه ­های تخصصی با استان ­ها بیان کردند.

در ادامه جلسه علی غیاثی ندوشن مدیرکل امور استان­ های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: نشست­ های مشترک و تعامل استان ها با معاونت امور هنری، برای کاهش مشکلات حوزه هنر و برنامه­ ریزی برای توسعه هنر در استان­ ها، انجام می ­شود. به این منظور، استان ­های کشور به چند منطقه تقسیم شده است و هر گروه، متشکل از چند استان است.

در این نشست محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به نمایندگی از استان ­های کرمان، اصفهان، یزد و کرمان جنوب، رضا دهبانی­ پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهکیلویه و بویراحمد به نمایندگی از استان های فارس، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، حجت ­الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به نمایندگی از استان های همدان، ایلام، لرستان، کردستان و کرمانشاه، بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران به نمایندگی از استان­ های سمنان، قم، قزوین البرز، مرکزی و تهران ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به نمایندگی از استان­ های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان، سیدسعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی به نمایندگی از استان­ های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان به نمایندگی از استان ­های گیلان، مازندران و گلستان و حمیده ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به نمایندگی از استان­ های خوزستان، بوشهر و هرمزگان مطالبی را درباره تعامل و همکاری معاونت امور هنری با استان ­ها بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.