دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵

مازیار میری: خسته و دلخورم

مازیار میری در نشست خبری جشن خانه سینما

مهر: مازیار میری درباره سریال «هیات مدیره» بیان کرد که احتمال دارد کارگردان دیگری ادامه ساخت فاز بعدی این سریال را بر عهده بگیرد.

مازیار میری کارگردان «هیات مدیره» که این شب ها از شبکه پنج سیما روی آنتن می رود درباره اینکه چرا این سریال کمتر توسط مخاطب دیده شد، گفت: این سریال در ایام نوروز زمان پخش خوبی نداشت و از روزهای ۱۵ و حتی ۲۰ فروردین به بعد مردم خیلی بیشتر آن را دیدند و من بازخوردها را دریافت کردم.

وی درباره پخش این سریال در نوروز عنوان کرد: سریال های «پایتخت» و «دیوار به دیوار» پیش از این پخش شده بودند و مردم آنها را می شناختند و از طرف دیگر شبکه پنج محدودتر دیده می شود. با این حال با توجه به اینکه بازیگران ما در نظرسنجی سریال های نوروزی از طرف مردم دیده شدند و رتبه آوردند یعنی سریال مخاطب هم داشته است.

کارگردان سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» با اشاره به اینکه قصد ندارد ادامه این سریال را بسازد، عنوان کرد: به دلیل همین بازخوردها بود که مدیران تلویزیون می خواهند سریال در ۱۰۰ قسمت ساخته شود و من امیدوارم هرکسی می خواهد ادامه آن را بسازد به خوبی آن را به پایان برساند.

خسته تر و دلخورتر از این هستم که بخواهم ادامه «هیات مدیره» را بسازم

میری بیان دلیل خود برای نساختن ادامه سریال را به زمان دیگری موکول و اظهار کرد: من فعلا خیلی خسته هستم و به هزاران دلیل علاقمند نیستم که ادامه کار را بسازم البته همچنان جلسات و مذاکراتی داریم ولی من خسته تر و دلخورتر از این هستم که بخواهم ادامه سریال را بسازم.

کارگردان سریال «گاوصندوق» درباره فیلمنامه و رضایت از آن، بیان کرد: ما چند بار فیلمنامه را به همراه علی خودسیانی نویسنده اثر بازنویسی کردیم و خود من هم در طول کار بازنویسی های دیگری روی آن داشتم چون احساس می کردم باید تاثیر میترا به عنوان شخصیت اصلی روی بقیه بیشتر باشد چون قبل از این تاثیر دیگران روی او بیشتر بود.

کارگردان فیلم «سعادت آباد» درباره داستان سریال گفت: من دوست داشتم حال و هوایی که در سریال های دهه ۶۰ و ۷۰ وجود داشت در «هیات مدیره» دیده شود و تمام تلاشم در قصه این سریال تلاش برای گفتگو میان آدم ها بود.

وی درباره کار در تلویزیون توضیح داد: برای من فاصله چندانی بین مدیوم های رسانه ای وجود ندارد همانقدر که مخاطب سینما برایم مهم است تلویزیون و مخاطب ملی هم برایم اهمیت دارد ولی شرایط کار در یک رسانه باید ایده آل باشد.

قانونی درباره ممیزی ها وجود ندارد

کارگردان فیلم «کتاب قانون» در بخش دیگری از سخنانش درباره قوانین تلویزیون که به شکل سلیقه ای برای بعضی از کارگردانان اعمال می شود، بیان کرد: من از هر کارگردانی که بتواند خط قرمزهایی را بشکند استقبال می کنم اما مساله ای که در تلویزیون، سینما، کتاب و موسیقی وجود دارد این است که قانونی درباره ممیزی ها وجود ندارد و خط قرمزهای مشخصی نیست که بخواهد اجرا شود به طور مثال در بسیاری از کشورها گفته می شود پرچم یا امنیت ملی خط قرمز است اما ما اینجا قانونی نداریم.

میری اضافه کرد: من خودم در وزارت ارشاد جزو شورای پروانه ساخت هستم و در بسیاری از مواقع دیده ام که تصاویری که برای کارگردانی ممیزی شده برای فیلم دیگری مجوز پیدا کرده است چون انگار سازنده اعتبار بیشتری دارد. البته علاوه بر اینکه باید قوانین مشخصی دراین باره داشته باشیم فیلمسازان ما هم باید نوعی هوشمندی داشته باشند که سالهاست این هوشمندی را به خرج می دهند. فیلمسازان سعی می کنند راه هایی را پیدا کنند که در بیان حرف خود موفق باشند.

وی در پایان درباره اینکه چطور میتوان این قوانین را در صداوسیما تعیین کرد، گفت: نبود قانون مشخص برای ممیزی، مساله ای فرهنگی است و اگر این مساله در حوزه فرهنگ مشخص باشد، می توان در حوزه های مختلف سینما و صداوسیما به شکل جزیی تر آن را تعیین کرد. من در تلویزیون دیده ام که در سریالی موسیقی غربی پخش شده و در سریال دیگری کلا موسیقی را درآورده اند چون بازبین و ناظر سریال می تواند سلیقه ای عمل کند بنابراین باید این مساله را در کلیت حوزه فرهنگ بررسی کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.