سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

«مخالف‌خوان» آماده نمایش شد

مستند «مخالف‌خوان»

سینماپرس: فیلم مستند «مخالف‌خوان» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی ماکان عاشوری آماده نمایش شد.

به گزارش سینماپرس، مستند «مخالف‌خوان» که فیلمبرداری آن سال گذشته و همزمان با ماه صفر پایان یافته بود، درباره‌ پیشنهاد انجمن موسیقی رشت به استاد عزت‌اله‌خان صمصام است که از اساتید ردیف‌های آوازی ایران محسوب می‌شود. او قصد دارد برای اولین بار به کمک تعدادی تعزیه‌خوان باتجربه و با استعداد، بازشناسی خالص و به قاعده‌ای از ردیف‌های آوازی موسیقی ایرانی به کار رفته در تعزیه را در قالب یک تعزیه‌ نمونه اجرا کند اما در این مسیر درگیر مشکلات زیادی می‌شود ...

ماکان عاشوری درباره‌ تفاوت این اثر با تولیدات مذهبی مشابه گفت: عزت‌اله‌خان صمصام که شخصیت اصلی موضوع فیلم است، تا ۱۰ پشتش در گیلان تعزیه‌خوانی کرده‌اند. این عدد سنگین دلیلی می‌شود که انسان خیال کند حتماً قصه جذابی پشت ماجرا وجود دارد؛ ضمن این که پیرامون یک موضوع مثل تعزیه می‌توان هزار فیلم ساخت اما فقط موضوع کافی نیست و سوژه لازم است. به اعتقاد من تفاوت تمام این آثار به زاویه‌ دید یا همان سوژه بازمی‌گردد. قطعاً هیچ کس حاضر نیست پای موضوع و سوژه‌ تکراری عمر و وقت و سرمایه‌اش را تلف کند.

این مستند هم اکنون آماده نمایش شده است.

عوامل تولید مستند «مخالف‌خوان» عبارتند از: فیلمبردار، کارگردان و تدوینگر: ماکان عاشوری، پژوهشگران: ماکان عاشوری و رضا یکله، صدابردار و صداگذار: علی شبرو، آهنگساز: علی احمدی‌فر، مدیر تولید: محمد جوادزاده، عکاس: آیدین پارسا، دستیار کارگردان: میثم درویشی، تهیه‌کننده: پژمان لشکری‌پور، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.