سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

پس از نمایش تبلیغاتی در پردیس کوروش صورت گرفت:

حمله دوباره داعشی‌های مجازی به حاتمی کیا و «به وقت شام» +تصاویر

اکران مردمی به وقت شام

سینماپرس: هرچند ابراهیم حاتمی کیا، به رسم تواضع و برای طلب حلالیت از آن چند نفری که در فیلم‌ها ابراز ناراحتی می‌کنند، یادداشت کوتاهی منتشر کردند؛ اما این پایان ماجرا نخواهد بود...

ماجرا از آنجا شروع شد که عصر روز گذشته گروه نمایشی که تئاتر خیابانی اجرا می‌کنند با گریم‌هایی شبیه شخصیت‌های گروه تروریستی داعش در فیلم به وقت شام، (بویژه بازسازی شخصیتی که در شبکه‌های اجتماعی با جمله "چیطوری ایرانی!؟ " مشهور و دستمایه طنزهای مختلف سیاسی- اجتماعی قرار گرفته بود) در اقدامی هماهنگ و با اعلام عمومی قبلی، وارد پردیس کوروش شدند تا فیلم را به صورت مدرن، مرسوم و نوآورانه تبلیغ کنند.

نمایش تبلیغاتی گروه مذکور حین اجرا با مشکلی توام نبود اما در کانال‌های خبری فیلم‌های کوتاه و بریده‌شده‌ای رد و بدل می‌شد و از ترس و اعتراض چند نفر به این حرکت حکایت داشت. جالب اینجاست اغلب صفحات مجازی  در این مورد اطلاع رسانی کردند و عکاسان و فیلمبرداران بسیاری از خبرگزاری‌های مختلف این حضور نمایشی را همزمان با همراه کردن گروههای تصویربردار، پوشش می‌دادند.

اما اعتراض چند نفر باعث شد تا کینه کهنه باز هم سر باز کند و در فضای مجازی همان چند فیلم تقطیع شده که کانال سینما، کانال خبری حمید پنداشته، احسان ظلی‌پور و سعید حسینی (وابستگان سابق روزنامه سینما) - در فضای مجازی منتشر کردند و به تدریج تبدیل به هجمه‌ای علیه فیلم «به وقت شام»، «سازمان اوج» و شخص حاتمی کیا شد. نشر دهندگان با این تقطیع، اینگونه القاء می‌کنند که بسیاری از مردم از حضور این گروه نمایشی وحشت کرده‌اند.

در توضیح یکی از برگزارکنندگان این نمایش تبلیغاتی در پردیس کوروش آمده است:

اول اینکه این برنامه یک تئاتر خیابانی بود.

دوم اینکه همه جا چنین اتفاقی مرسوم است.

سوم اینکه تمام مسیر نیروهای امنیتی مجموعه همراه ما بودند.

چهارم اینکه جیغ‌هایی که می‌شنیدین از جنس جیغ‌های شهر بازی بود نه ترس.

پنجم اینکه همه چی هماهنگ شده بود و کل مجموعه در جریان ریز کارها بودند.

ششم قبل از شروع نمایش بارها پیجینگ مجموعه اعلام کرد که مردم آماده باشن.

در ضمن فضای ۹۰ درصد مردم آنجا شوخی و خنده بود، آن ده درصد دیگر هم مشکلشون کار ما نبود. کلا از کسانی بودند که می‌خواستن سر به تن ما نباشد.

**واکنش عادی حاضران در پردیس کوروش همراه با خنده و تصویربرداری سایر مردم**
 

استقبال مردم از گروه نمایشی - تبلیغاتی به وقت شام
 

با در نظر گرفتن این توضیحات و با توجه به گزارش های تصویری منتشرشده از این مراسم که حاکی از حضور عکاسان و فیلمبرداران به همراه حراست مجتمع کوروش است، مشخص می‌شود حمله‌کنندگان این هیاهوی مجازی - که اتفاقا همان‌ها هستند که در دوران جشنواره فجر و اکران فیلم هرچه در توان داشتند برای تخریب آن به کار گرفتند - بار دیگر فرصت را برای ادامه همان مسیر مناسب یافته اند.

هرچند ابراهیم حاتمی کیا، به رسم تواضع و اخلاق و برای طلب حلالیت از آن چند نفری که در فیلم‌ها ابراز ناراحتی می‌کنند، یادداشت کوتاهی منتشر کرد؛ اما باید تاکید کرد که مشکل این جریان، فراتر از حضور یک تیم نمایشی در پردیس کوروش بوده و این هم پایان ماجرا نخواهد بود...

سازمان اوج، نهادی که در سالهای اخیر کلاس سینمای ایران و تولید فیلم و سریال را چندین درجه ارتقاء داده است، همین روش تبلیغاتی را در مورد انیمیشن فهرست مقدس انجام داده بود 

از سوی دیگر عکس‌های زیر نشان می‌دهد که حضور بدمن‌های فیلم های ترسناک در مراکز نمایش برای تبلیغ هر چه بیشتر قصه ها و فیلم، امری طبیعی و مرسوم و این هجوم مجازی به فیلم به وقت شام، نه از ترس این گروه نمایشی، که از بیم حرکتی است که با حضور «سازمان اوج» و تولیداتی چون «به وقت شام» و «بادیگارد» در سینما و سریال «پایتخت» در تلویزیون آغاز شده است.

افتتاحیه یک ویدئو گیم

برای چنین صحنه هایی هیچگاه حاشیه سازی نمی‌شود!

حضور در مراکز خرید نزدیک به سالن‌های نمایش فیلم

*مشرق

نظرات

  • علی ۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۱۷:۰۱
    1 1
    باریکلا واقعا توجیه گر خوبی هستین بالماسکه عنوانی که منتقد داعشی به شما داده
  • ۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۱۰:۴۰
    1 0
    من سحر هستم ،به نظ ر من نوع فیلم خیلی،با جسارت با رشادت تهیه شده هیچ جای ایرادی درش نیست اگر خدایش بخوايم در توهم خواب سیر نکنیم این گوشه کوچکی از ظلم و تجاوز اتفاقات قرن حاضر هستش ولی متأسفانه بعضی ها این واقعیتهای قرن.رو نمی بینند..و فیلم به وقت شام .مختصری از واقعتهاي تلخ هستش که بعضی ها خود رو به نمی دانم کجا ....می زنند
  • دکتر ۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۱۲:۱۰
    2 2
    در هیچ کجای دنیا در شرایطی که سابقه تهاجم داعش در چندماه پیش وجود داشته باشد حتی به بهانه نوآوری و تبلیغات (حتی برای این فیلم سفارش دولتی) هیچ گروهی با این حالت تهاجمی وارد یک مجموعه نمیشوند و این چنین اتفاقی نمی افتد.
  • Rman ۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۲۲:۴۳
    0 0
    چون با مضمون فیلم موافقید، تحت هر شرایطی از اون دفاع نکنید که نتیجه اش بزرگ کردن افرادی بی لیاقت میشه... در ضمن، تروریست ها رو با هیولاهای فانتزی یکی می کنید؟
  • روانشناس ۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۰۹:۳۷
    0 0
    با سلام، من روانشناسم و به دور از هرگونه سوگیری سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرایی، فقط در رشته تخصص خودم میخوام اینو بگم که واقعا واقعا واقعا برای اقای حاتمی کیا متاسفم! اگر به جای اینهمه توجیه و هماهنگی های دروغینی که میگن بعمل اومده!، با یه روانشناس درمورد این اقدام زشت و قبیح مشورت میکردن، حتما اون همکار دلسوز راهنماییشون میکرد که برادر بسیار محترم! این مردم بزرگسال بودن که اومدن فیلم شمارو دیدن اما مردم تحصیلکرده و بافهم و شعور هیچوقت بچه هاشونو نذاشتن چنین صحنه هایی رو ببینند، اون طفل معصوم ها از دیدن چنین صحنه هایی تو صفحه تلویزیون یا پرده سینما وحشت میکنن و شبا کابوس میبینن، چه بسا الان به اون بچه ها ضایعات و صدمات و لطمات روحی وارد شده که تا سالها نشه با روان درمانی و... جبران کرد. و همینجا از مادران و پدران آگاهی که با کودکان خردسال یا نوجوانانشون و حتی خود بزرگسالانی که اونجا بودند و ترسیدند خواهش میکنم به رفتارهای بچه ها و احوال خودشون دقیق باشند و اگر نشانه ای اعم از شب از خواب پریدن، طپش قلب و... دیدن، اول به روانشناس، روانپزشک مراجعه کنند و بعد در اولین فرصت با در دست داشتن مدارک پزشکی و مراجعه به دادگاه از حقشون دفاع کرده و برعلیه اقدام کنندگان این عمل قبیح شکایت کنند. دوم روی سخنم با عوامل حراسته! آیا یک لحظه به فکرتون نرسید که شاید تویه جا و یا جاهای دیگه اراذل اوباش، قمه کش ها و حتی داعشی های واقعی که الان بین مردم هستند و مترصد یه فرصتند، از این اقدام زشت سواستفاده کنند و مردم با این فکر که حتما بازم عوامل فیلم به وقت شام اومدن بین مردم، ملتو غارت و مورد خسارات جانی و مالی قرار بدن؟1!! افسوس و هزاران افسوس به اینهمه بی خردی که دامن مردم مظلوم رو گرفته...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.