چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱

شکایت «رومن پولانسکی» از آکادمی اسکار در پی اخراجش

 «رومن پولانسکی» کارگردان سینما

سینماپرس: «رومن پولانسکی»، کارگردان و فیلمساز لهستانی که به علت پرونده رسوایی جنسی از آکادمی اسکار اخراج شده است، به علت عدم اعطای مهلتی جهت درخواست تجدیدنظر از این آکادمی شکایت می کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، رومن پولانسکی کارگردان لهستانی مشهور هالیوود از آکادمی اسکار بخاطر اخراجش شکایت می‌کند.

پولانسکی کارگردان دارنده جایزه اسکار می‌گوید این آکادمی قبل از نهایی کردن حکم اخراجش از اسکار می‌بایست به او زمان درخواست تجدیدنظر می‌داد.

او می‌گوید از آکادمی شکایت می‌کند زیرا حکم به اخراج او از عضویت این آکادمی بدون یک روند عادلانه دادرسی صورت گرفته است.

آکادمی اسکار «رومن پولانسکی» ۸۴ ساله و «بیل کازبی» ۸۰ ساله بنابر استانداردهای اخلاقی اسکار از عضویت معزول کرده است.

پولانسکی به جرم تجاوز به یک دختر ۱۳ سال در سال ۱۹۷۷ میلادی، گناهکار تشخیص داده شد و ۴۲ روز حبس تحمل کرد سپس و قبل از گریختن از آمریکا بخاطر پیگیری دادگاه، درخواست عفو مشروط کرد.  

«هارلند براون» وکیل پولانسکی در نامه‌ای که به «جان بِیلی» رییس آکادمی اسکار نوشته آورده: به موکل من فرصتی برای اعتراض و درخواست تجدید نظر بر تصمیم آکادمی مبنی بر اخراج پولانسکی از عضویت اسکار نداده است. این نامه را ازین جهت نوشتم که از طرح دعاوی غیر ضروری اجتناب شود. آقای پولانسکی حق دارد به دادگاه برود و همچون قانون کالیفرنیا نیازمند پیگیری آکادمی از روند دادگاهش است.

براون در ادامه افزود: تنها راه حل مناسب نقض دستور غیر قانونی اخراج آقای پولانسکی از عضویت در آکادمی است و پیگیری «شیوه‌نامه اخلاقی» آکادمی با ارائه مستدل اتهامات علیه ایشان و استماعی عادلانه برای ارائه استدلال‌های آقای پولانسکی است.

رومن پولانسکی کارگردان،  تهیه‌کننده،  فیلم‌نامه‌نویس و هنرپیشه لهستانی برنده جایزه اسکار است. پولانسکی با فیلم‌های «پیانیست»، «محله چینی‌ها» و «بچه رزماری» شناخته می‌شود.

پولانسکی از سال ۱۹۷۷ که متهم به تجاوز جنسی به دختری ۱۳ ساله شد با چندین مورد اتهامات تجاوز جنسی دیگر نیز مواجه شده و از سوی دادگاه آمریکا تحت پیگرد است که دوسال پیش به همین دلیل از آمریکا به فرانسه گریخت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.