جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶

قصه های شاهنامه در مجموعه «هزار افسان»

مجموعه «هزار افسان»

مهر: کارگردان مجموعه «هزار افسان» با اشاره به مراحل تولید این مجموعه بیان کرد که تاکنون ۹ قسمت از این مجموعه تولید شده و ۶ قسمت صداگذاری و مسایل پس از تولید را هم پشت سر گذاشته است.

عباس جلالی یکتا  درباره سریال «هزار افسان» که در جشنواره ملی پویانمایی تلویزیون حضور یافت، بیان کرد: ما در این مجموعه سراغ قصه های کمتر شنیده شده شاهنامه فردوسی رفتیم.

وی ادامه داد: این مجموعه بیننده عام دارد و افسانه بخشی نویسنده و اصغر صفار تهیه کننده آن است که در مرکز صبا تولید می شود.

جلالی یکتا درباره پخش این مجموعه اظهار کرد: حدود ۹ قسمت از این مجموعه تولید شده و حدود ۶ قسمت صداگذاری و مسایل پس از تولید را هم پشت سر گذاشته است. سریال «هزار افسان» به صورت موزیک و تصویر است و کلام ندارد و بنا شد که به شکل میان برنامه ای باشد که از شبکه های مختلف روی آنتن برود.

وی با اشاره به رایزنی با کشورهای مختلف برای پخش این اثر عنوان کرد: ما همچنین مکاتباتی با آمریکا و چین داشتیم که این اثر در آن کشورها پخش شود که علاقمند هم بودند.

این کارگردان در پایان درباره جذابیت های این اثر برای کشورهای خارجی توضیح داد: ما در این مجموعه از نگارگری ایرانی استفاده کردیم و این ویژگی برای خارجی ها جالب و سبکی نو بود، به ویژه که از سبک کات اوت استفاده شد و تلفیق نگارگری ایرانی با تکنیک کات اوت آن را جذاب تر کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.