شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

برگزاری مسابقات گروه‌نوازی در دانشگاه تهران

مسابقات گروه‌نوازی در دانشگاه تهران

سینماپرس: مسابقات گروه‌نوازی در ۲ رشته موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک برای دانشجویان موسیقی از ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، مسابقات گروه‌نوازی در ۲ رشته موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک برای دانشجویان موسیقی از ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت در تالار شهید آوینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

آذین موحد، پژوهشگر و استاد دانشگاه در مورد برگزاری این رویداد توضیح داد: با توجه به علاقه شدید جوانان ایرانی به موسیقی به ویژه به هنر نوازندگی و اهمیت تبیین معیارهای هنر نوازندگی و ویژگی های فرهنگی و زیبایی‌شناسانه‌ این هنر به جوانان، گروه موسیقی دانشگاه تهران تصمیم به برگزاری مسابقات گروه‌نوازی در ۲ رشته موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک برای جوانان دانشگاهی گرفته شده است.

وی افزود: این مسابقات که برای تمامی دانشجویان از همه رشته‌ها در دانشگاه‌های سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است با هدف تاکید بر پارامترهای اصولی در نوازندگی ساز و اجرای سبک‌شناسانه موسیقی برگزار می‌شود و تلاش خواهد کرد از طریق داوری‌ها، هنرجویان جوان را در ارتباط با کیفیت اجرایشان راهنمایی کند و با برگزاری کلاس‌های آموزشی و نقد و تحلیل تخصصی کارها پس از اجرا به بررسی عناصر مهم در شکل‌گیری یک اجرای تاثیرگزار بپردازد و تجربه ملموسی از پارامترهای هنر نوازندگی در بسترهای فرهنگی و هنری به آنان بدهد.

موحد در مورد نحوه داوری گفت: معیارهای داوری و نحوه انتخاب شرکت‌کنندگان در این مسابقات کاملا شفاف خواهد بود و بارم داوری برای هریک از اجراها مکتوب و به نوازندگان ارایه خواهد شد تا از آن طریق شرکت‌کنندگان بتوانند به اصول مهم که نقش بنیادین در تعهدات هنرمند به هنر نوازندگی ایفا می‌کنند، آشنا شوند.

وی همچنین در مورد برگزیدگان این مسابقه عنوان کرد: در پیامد این تلاش‌ها گروه‌هایی که برگزیده این مسابقه خواهند بود در پاییز ۱۳۹۷ طی برگزاری چند کنسرت عمومی در تالار آوینی پردیس هنرهای زیبا با فروش بلیت به علاقمندان موسیقی معرفی خواهند شد و پس از آن دعوت به ضبط یک سی‌دی کامل از آثار اجرایی خود و انتشار آن توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران نایل خواهند آمد.

رییس دانشکده موسیقی دانشگاه تهران در مورد آمار شرکت‌کنندگان گفت: در مرحله اول این مسابقه جمعاً ۲۳ گروه و ۸۷ نوازنده از دانشگاه‌های مختلف کشور شرکت کرده‌اند که ۹ گروه در بخش موسیقی کلاسیک و ۱۱ گروه در بخش موسیقی ایرانی به مرحله نهایی راه یافتند. شرکت‌کنندگان در بخش موسیقی ایرانی از دانشگاه‌های مختلف کشور همچون هنر کرج، کردستان و گیلان و در بخش موسیقی کلاسیک از هنرهای زیبای دانشگاه تهران، هنر کرج، آزاد شیراز، صنعتی شریف و شهید بهشتی شرکت کرده‌اند.

وی در پایان بیان کرد: این مسابقه با حمایت دفتر موسیقی وزارت ارشاد برگزار می شود و علاقمندان می‌توانند برای استماع رقابت‌ها در تاریخ‌های یادشده از درب خیابان شانزده آذر دانشگاه تهران در تالار آوینی پردیس هنرهای زیبا حضور به‌هم رسانند.

داوران بخش ایرانی این رویداد داریوش طلایی، داریوش پیرنیاکان، رضا پرویززاده، سیامک جهانگیری، نگار بوبان، سیامک آقایی و  بخش کلاسیک آذین موحد، ستاره بهشتی، مهرداد پاکباز، یاسمن کیمیاوی، سهراب کاشف، محمد شله‌چی، پیام گرایلی هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.