شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳

ارزیابی الگوهای ساخت سینما در پردیس دانشگاه تهران

محمود اربابی

سینماپرس: نشست چهارم ارزیابی طرح های پژوهشی با موضوع الگوهای ساخت، توسعه و بازسازی سینما در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس ؛ چهارمین نشست ارائه و داوری طرح‌های پژوهشی معاونت توسعه و فناوری سازمان امور سینمایی با عنوان " تهیه وتدوین اصول، استانداردها و الگوهای ساخت، توسعه و بازسازی سینما در ایران "با حضور جمعی از مهندسان و طراحان سینما، صاحبان سینما و پردیسهای سینمایی، کارشناسان و متخصصان سینما و مدیران و اعضای کمیسیون ماده ۵ سازمان سینمایی در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد.

این پژوهش که توسط معاونت پژوهشی پردیس هنرهای زیبا با مدیریت محمد عینی فر انجام و ارائه شد با بررسی اسناد و مطالعات موجود در خصوص سینماهای کشور و مطالعه موردی سینماهای شهر تهران و سینماهای مهم جهان به چارچوبی برای تدوین اصول و استانداردها و الگوهای ساخت سینما رسیده است.

این چارچوب در محورهای گونه شناختی سینماها، خصوصیات کالبدی، خصوصیات کارکردی و خصوصیات معنایی در کنار خصوصیات موضوعی تدوین شده است.

بر مبنای این چارچوب مجریان پژوهش به اصول و استانداردهایی دست یافتند که به عنوان پایه و مبنای بازنگری در قواعد و مقررات موجود و تکمیل آنها در اختیار سیاستگذاران سینمایی و سینما گران قرار خواهد گرفت.

در ابتدای این نشست که صبح شنبه ۲۲ اردیبهشت برگزار شد؛ محمود اربابی معاون توسعه و فناوری سازمان سینمایی ضمن تقدیر از مجریان پژوهش انجام شده و تاثیر مثبت این پژوهش بر انجام بازنگری وتدوین آیین نامه ساخت سینما که آخرین بار در سال ۱۳۴۵تدوین گردیده است، گفت:امیدوارم این پژوهشها در عرصه عمل توسط ذی نفعان مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.