شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹

افتتاحیه هفتمین جشنواره حسنات برگزار شد؛

صدرعاملی: همدلی ها جشنواره حسنات را نگاه می دارد

آیین افتتاح هفتمین جشنواره حسنات

سینماپرس: آیین افتتاح هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان این رویداد در سالن کتابخانه مرکزی سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، با حضور رسول صدرعاملی دبیر هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات، محسن مهرعلیزاده؛ استادار شهر اصفهان، همایون اسعدیان، کامبوزیا پرتوی، کیومرث پوراحمد، امرالله احمدجو، مازیار میری، داریوش باباییان، حسن اکلیلی و جمعی از هنرمندان اصفهانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رسول صدرعاملی دبیر هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان ضمن خیرمقدم به مهمانان گفت: خداراشکر جشنواره حسنات، جشنواره ای است که بهترین فیلمسازان ایران آن را معتبر می دانند.

وی ادامه داد: فیلمسازان اصفهانی باید مراقب این جشنواره باشند و همه ما اختلاف سلیقه ها را کنار بگذاریم و یک وجه مشترک داشته باشیم به اسم سینما که با عشق افراد شکوفا شده است.

صدرعاملی با تاکید بر این که همدلی ها جشنواره حسنات را نگاه می دارد، تصریح کرد: همایون اسعدیان در تمام سال های حضورش در سینما برای یکپارچگی سینما و حفظ صنف کارگردانان زحمت کشیده و فارغ از کارنامه درخشان فیلمسازی اش شایستگی این تقدیر را دارد.

صدرعاملی افزود: از آغاز دهه ۶٠ شاهد فعالیت حسن اکلیلی بودم او تمام وقت خود را برای بقای سینما و تئاتر اصفهان گذاشته است و شایستگی این تقدیر را دارد.

دبیر هفتمین جشنواره ملی کوتاه حسنات در پایان گفت: تلاش می کنیم با کمک اهالی سینما و مسوولان اصفهان خودمان هزینه های این جشنواره را تامین کنیم چرا که تنها رویداد سینمایی در کشور است که بدون هیچ گونه وابستگی و کاملا با فعالیت بخش خصوصی اداره می شود.

در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد زاون قوکاسیان در کلیپی کوتاه، با حضور دکتر فرشاد مدیر کل بهزیستی اصفهان، ابراهیمی مدیر کل امور اجتماعی استانداری اصفهان و یزدان پناه مدیر خیریه شجره طیبه، کامبوزیا پرتوی فیلمنامه نویس و مازیار میری از همایون اسعدیان تقدیر شد.

همایون اسعدیان پس از دریافت لوح تقدیر گفت: به کیومرث پوراحمد غبطه می خورم چون برای زندگی یک فیلمساز ساخت قصه های مجید کافی است. به امرالله احمدجو هم غبطه می خورم که سریالی ماندگار چون روزی روزگاری ساخت و البته اصغر فرهادی همشهری دیگرم که در کن است و با وجود این هنرمندان من به این که زاده اصفهان هستم، افتخار می کنم.

این کارگردان افزود: آرزو می کنم که بخش های ناگفته زندگی ام فاش نشود تا نگاهتان به من تغییر نکند. زندگی ما فاصله ای است از تولد تا مرگ و در این روزگار سخت که هرکس می تواند برای ما خط و نشان بکشد جز ترویج عشق راه دیگری نداریم. من اگر بتوانم در این فاصله تولد تا مرگ عشق و محبت را به مخاطبانم معرفی کنم احساس رضایت خواهم کرد و آرزوی دیگری ندارم.

همچنین حسین ملایی رییس جشنواره نیز بیان کرد: وقتی موضوع برگزاری این جشنواره را به استاندار مطرح کردیم این نکته را متذکر شدیم که همه اهالی این رویداد از هنرمندان تراز اول کشور هستند و تنها جشنواره ای است که کاملا مستقل و بدون هیچ پشتوانه ای برگزار می شود.   احسان و نیکوکاری نیاز اولیه بشر است و چه از این بهتر که این مهم با زبان هنر به مردم منتقل شود چون گوش شنوا بیشتر دارد. هنرمندان خالصانه پا در این عرصه نهادند و ما انتظار داریم که همانطور که تا کنون همه مسئولان استان همکاری کردند بعد از این نیز یاری مان کنند تا یک جشنواره بومی با گستره ای قابل اعتنا سالیان سال ادامه داشته باشد.

در ادامه این مراسم با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان از حسن اکلیلی تقدیر شد و کیومرث پوراحمد که برای تقدیر از حسن اکلیلی روی سن آمده بود با یادی از محمدعلی فردین گفت: این بازیگر ماندگار شد چون یک انسان بود. رضا ارحام صدر هم به همین شکل ماندگار شد چون تمام درآمدش را برای کارهای خیر صرف می کرد.

این فیلمساز افزود: مرحوم زاون قوکاسیان هم از زندگی اش برای هنر مایه می گذاشت و پس از فوتش ارگان ها برای ابراز تسلیت پیش دستی می کردند.

کارگردان قصه های مجید با اشاره به برخی بازیگران تئاتر که دستمزد بالایی دارند، خاطرنشان کرد: یک هنرمند باید در ابتدا انسان باشد و بعد هنرمند مانند اکلیلی که انسان است و سپس هنرمند.

حسن اکلیلی هم پس از دریافت لوح خود اظهار کرد: ضمن یادی از زاون قوکاسیان این هدیه را به زنده یاد رضا ارحام صدر که سالها زحمت کشید تقدیم می کنم.

همچنین در این مراسم از برخی موسسات خیریه فعال در اصفهان تقدیر شد و مجری مراسم از کمک یک میلیارد تومانی استاندار اصفهاُن برای ساخت یک مدرسه استثنایی خبر داد. گفتنی است پیام سید محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی به هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در این مراسم توسط مجری برای حاضران قرائت شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.