یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

بلیت سینماها در ماه مبارک رمضان نیم بها می شود؟

سالن سینما

سینماپرس: اکران ویژه ماه مبارک رمضان از پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت آغاز خواهد شد و مطابق نظام‌نامه سراسری اکران، قیمت بلیت سینماها تا عصر به صورت نیم‌بها حساب می‌شود.

به گزارش سینماپرس، هر ساله مخاطبان سینمای ایران در روزهای منتهی به ماه مبارک رمضان، پیگیر اخبار اکران ویژه ماه مبارک رمضان هستند. اکرانی که چندین سال است که در تهران برگزار می‌شود و برخلاف تصور برخی از منتقدان، ‌ مورد استقبال جمع کثیری از مخاطبان سینما قرار می‌گیرد.

امسال نیز قرار است طرح اکران ویژه ماه مبارک رمضان از پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه آغاز شود. طرحی که مانند هر سال از آغاز تا پایان ماه مبارک رمضان در دو بخش برپا می‌شود، بخش اول سانس‌هایی هستند که قبل از ساعت ۱۷ فیلم‌های سینمای ایران را نمایش می‌دهند، که این سانس‌ها بلیت‌های نیم‌بهاء به فروش می‌رسانند.

بخش دوم سانس‌هایی هستند که از ساعت ۱۷ آغاز می‌شوند و تا ۲ ساعت قبل از اذان صبح روز بعد ادامه می‌یابند، که فروش‌ بلیت در این سانس‌ها که طرح «افطار تا سحر» نامیده می‌شود، به صورت تمام‌بها خواهد بود.

نکته قابل توجه در اکران ویژه ماه مبارک رمضان این است که طبق نظام‌نامه اکران سال ۹۷، نمایش فیلم‌های سینمایی در ایام ماه مبارک رمضان هر دو هفته، یک هفته محاسبه می‌شود.

حال چند روزی است که برخی از پخش‌کنندگان درخواستی را به شورای صنفی نمایش ارسال کرده‌اند، درخواستی که مبنی بر اجرایی شدن طرح اکران ویژه ماه مبارک رمضان در شهرهای دیگر است و علت این امر را هم ظرفیت ویژه سالن‌های نمایش شهرستان‌ها عنوان کرده‌اند. درخواستی که اگر مقبول شورای صنفی نمایش قرار گیرد، اتفاق بزرگی در گیشه سینماهای کشور روی می‌دهد.

بر خلاف تصور عموم، ‌ فیلم‌هایی که در حال حاضر اکران می‌شوند، نمی‌توانند به نمایش خود در طرح اکران ماه مبارک رمضان ادامه دهند و نمایش فیلم‌ها در این طرح مشروط به دریافت حواله‌ای خواهند بود که پخش‌کننده فیلم‌های سینمایی باید از شورای صنفی نمایش دریافت کنند.

دست آخر باید گفت که طرح اکران ویژه ماه مبارک رمضان در سال گذشته توانست عایدی خوبی را نصیب فیلم‌های سینمای ایران کرده و جمع کثیری از مردم را با سینماهای کشور آشتی دهد و از همین جهت می‌تواند موفقیت احتمالی طرح اکران ماه مبارک رمضان ۹۷ را پیش‌بینی کرد.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.