شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

خانه سینما؛ نهاد صنفی یا سیاسی؟!/۱۵

آدمیت: مهمترین معضل خانه سینما طبقاتی شدن صنوف آن است/ همچنان در انتظار وعده های مسئولان برای تخصیص بیمه بیکاری و تأمین امنیت شغلی هستیم

فرهنگ آدمیت

سینماپرس: فرهنگ آدمیت عضو انجمن فیلم کوتاه خانه سینما و مستندساز در رابطه با عملکرد غیرصنفی خانه سینما و نقش منفعل مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این نهاد در راستای احقاق حقوق سینماگران گفت: مهمترین معضل خانه سینما طبقاتی شدن صنوف آن است به نحوی که مثلاً انجمن صدابرداران اعتبارش از نظر مسئولان خانه سینما کمتر از شورای عالی تهیه کنندگان است و متأسفانه ۲ مسأله «شهرت» و «سرمایه داری» باعث می شود رفتار مدیران خانه سینما با اهالی سینما در تضاد و تناقض باشد.

کارگردان مستند «دماغ ایرانی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر خانه سینما خود را یک نهاد دمکراتیک می داند باید برابری میان اصناف ایجاد کند و هرگز نباید میان اعضای صنوف و انجمن ها تفاوت قائل شود. متأسفانه ما همواره شاهد آن هستیم که افرادی که بعضاً شهرت بیشتری دارند نفوذ بیشتری در حوزه های مختلف تصمیم گیری می کنند و این اتفاقی بسیار ناراحت کننده است.

وی ادامه داد: همه ما به خوبی آگاهیم که سینما یکی از بی رحم ترین حرفه ها در تمامی دنیا است و به راحتی یک سینماگر می تواند از اوج سقوط کند؛ ریسک حرفه سینما بسیار بالا است و از همین رو مسئولان خانه سینما به عنوان تنها نهاد صنفی سینمایی موظف هستند تا تدبیری برای رفع معضلات و مشکلات ناشی از این بی رحمی که به بدنه زندگی سینماگران آسیب های جدی وارد می سازد داشته باشند.

آدمیت سپس با بیان اینکه همچنان در انتظار وعده های مسئولان برای تخصیص بیمه بیکاری و تأمین امنیت شغلی هستیم خاطرنشان کرد: متأسفانه وعده های مسئولان هرگز از حد «حرف» فراتر نمی رود و هیچ جنبه عملی به خود نمی گیرد؛ همه این اتفاقات باعث شده تا اهالی سینمای کشور روز به روز بیشتر امیدشان را از دست بدهند. متأسفانه ما روز به روز در حال عقب گرد و پسرفت هستیم به نحوی که مثلاً بیمه تکمیلی که در حال حاضر خانه سینما با آن قرارداد امضا کرده بدترین بیمه تکمیلی است که همه این سال ها ما داشته ایم. بیمه ای که به بهانه های واهی و مختلف از پس دادن مخارج بیماران شانه خالی می کند و همین اتفاق باعث شد تا چندی قبل طوماری توسط اعضای خانه سینما علیه این بیمه امضا شود.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو افزود: من امیدوارم با تدبیر و درایت جدی و فوری مشکلات عدیده اهالی سینمای کشور توسط مسئولان خانه سینما برطرف شود و ما دیگر هرگز شاهد ناراحتی و مشکلات اهالی سینما نباشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.