دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰

آغاز پویش «پاسداشت زبان پارسی» در شبکه چهار

حکیم ابوالقاسم فردوسی

سینماپرس: به مناسبت روزهای بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و عمر خیام در دهه پایانی ماه اردیبهشت، برنامه «طلوع» شبکه چهارسیما، پویشی جهت پاسداشت زبان فارسی ایجاد می کند.

به گزارش سینماپرس، سری جدید برنامه صبحگاهی شبکه چهار که از اول اردیبهشت ماه با اجرای شهریار ربانی پخش آن آغاز شده، صبح سه شنبه ۲۵ اردیبهشت به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و همچنین ۲۸ اردیبهشت ماه روز حکیم عمر خیام، ویژه برنامه ای را به همین مناسبت تدارک دیده است.

شهریار ربانی در موزه «زمان» میزبان فواد مولوی دارای دکترای ادبیات فارسی می شود و سروده های این دو شاعر پارسی گوی در برنامه بررسی و خوانده می شود.

همچنین برنامه «طلوع» به مناسبت این روز کمپین پاسداشت زبان پارسی را راه انداخته است و از مخاطبان خود خواسته تا با ارسال ویدیو احساسات خود را درباره زبان پارسی بیان و شعرهایی از  شاهنامه و سروده های خیام بخوانند.

علاقه مندان برای شرکت در این کمپین می توانند به صفحه اختصاصی شبکه به نشانی http://tv۴.ir/tv۴service/Forms/Request.aspx مراجعه و ویدیوهای خود را بارگذاری کنند.

برنامه «طلوع» به تهیه کنندگی علی خسروی مجله تصویری است که تلاش می کند بیننده را درباره سبک زندگی اش به تامل وادارد. این برنامه شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ صبح  از شبکه چهار سیما پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.