سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹

پشت پرده برگزاری کنسرت ها به روایت خشایار اعتمادی!

خشایار اعتمادی

خبرگزاری میزان: خواننده موسیقی پاپ گفت: یک عده تهیه کننده خاص تصمیم می گیرند که چه کسی، کجا و چه زمانی کنسرت اجرا یا قطعه منتشر کند و این دور از شانیت موسیقی است.

خشایار اعتمادی خواننده موسیقی پاپ درباره وضعیت کنسرتها گفت: برگزاری کنسرت در اختیار کسانی است که سرمایه کلانی دارند، با بلیط فروش‌ها در ارتباطند و یک سری کنسرتهای کشور را قرق کرده اند.
وی در همین راستا افزود: من پیشنهادی از برگزارکنندگان کنسرت نداشته ام و خودم برگزار کننده آثارم بوده ام اما در چنین شرایطی هرگز چنین ریسکی نمی کنم چون نگران مافیای موسیقی هستم که ممکن است در لحظه ای تصمیم بگیرد بلیط ها فروخته نشود و کسانی که اختیاردار گیشه هستند اجازه فروش بلیطها را ندهند، در این صورت من متضرر خواهم شد.
 
خشایار اعتمادی
 
این خواننده موسیقی پاپ درباره تبعیض در برگزاری کنسرتها اظهار کرد: اصول اطلاع رسانی و انتشار قطعات در اختیار عده خاصی است. این عده خاص بلیط کنسرتهای خوانندگانی که بیشتر مورد پسند عموم هستند را در اختیار مردم قرار می دهند و اجراهای بیشتری را به آنها اختصاص می دهند اما در این میان برخی که اجراهای خوبی هم دارند آنگونه که باید اطلاع رسانی نمی شوند، به همین دلیل جو حاکم بر اقتصاد موسیقی را دوست ندارم؛ مانند یک مهمانی است که مایل نیستم به آن دعوت شوم.  

اعتمادی ادامه داد: در چنین شرایطی از لحاظ اخلاق مداری و فضای موجود شانیت متناسب با شخصیت خوانندگانی مانند من وجود ندارد. بازار موسیقی مانند یک اسباب بازی فروشی شده است؛ کسانی که به موسیقی دید صنعت دارند به لحاظ ساختار، متعالی فکر می‌کنند و معتقد به محتوای کلام هستند. این دسته از خوانندگان، عوامل اجرایی و مخاطبان چنین موسیقی‌هایی همیشه در حاشیه قرار دارند. این وضعیت اگر ادامه یابد به عقیده من آن نوع موسیقی پاپی که مورد نظر من بوده است و در مقطعی به آن پرداخته ام به پایان می رسد.

وی با اشاره به تهیه کنندگانی که عرصه موسیقی را در اختیار خود دارند افزود: یک عده تهیه کننده خاص تصمیم می گیرند که چه کسی، کجا و چه زمانی کنسرت اجرا یا قطعه منتشر کند و این دور از شانیت موسیقی است. زمانی که موسیقی پاپ را شروع کردیم پنج نفر با یک پرستیژ، احترام، تفکر، ادبیات و حتی پوشش خاص بودیم، به سختی و با کوشش به این عرصه وارد شدیم، با تعامل و گفت و گو سختیها را درنوردیدیم و با ادبیات صحیح با مسئولان حوزه های فرهنگی به گفت و گو نشستیم و راه را بازکردیم اما الان آن موسیقی و فضا از بین رفته است.  

خواننده "دلشوره" ادامه داد: اسفند ۷۳ اولین قطعه موسیقی ام را منتشر کردم که در سال ۷۴ در رادیو پخش شد. من در کنسرتهایم به اجرای چند قطعه بسنده می کنم تا اجرا را فراموش نکنم. در حال حاضر ۱۰ آلبوم اختصاصی دارم و در شش آلبوم مشترک شرکت کرده ام. بیش از ۱۴۰ شب اجرای کنسرتهای بزرگ داشته ام، در سه جشنواره بین المللی شرکت کرده و در سه دوره جشنواره داور بوده ام؛ همین موارد برای من اقناع کننده است.  

اعتمادی درباره موسیقی تیتراژ سریالها گفت: تیتراژ سریالها در اختیار تهیه کنندگان است. برای خواندن تیتراژ سریالها به خواننده پیشنهاد پرداخت پول می دهند. برای نمونه به قاسم افشار پیشنهاد پرداخت پول داده شده بود که بسیار متاسف شدم اما به من تاکنون پیشنهاد سریال یا پرداخت پول داده نشده است.  
وی ادامه داد: من در هر جایگاهی که برای موسیقی شانیت داشته باشد حضور خواهم داشت و کنار نکشیده ام اما معتقدم کنسرتهایی که هم اکنون به نام کنسرت اجرا می شوند اکثریت قریب به اتفاق کنسرت نیستند بلکه رقص نور و تخلیه انرژی جوانان است.
 خشایار اعتمادی
این خواننده موسیقی پاپ درباره فعالیتهای خود خاطرنشان کرد: درحال آماده سازی قطعه ای برای انتشار در بازار موسیقی هستم؛ ملودی آن را بابک زرین، تنظیم آن را سعید فراز و شعر این اثر را پویا ردیفی عهده دار شده است. مجوز انتشار دریافت شده است اما در مورد پخش آن هنوز تصمیمی نگرفته ام.  


اعتمادی خاطرنشان کرد: من گزیده کارم و میل دارم آثارم تاثیرگذار باشند ولی اگر اثری از من تاثیرگذار نباشد و پیامی برای مخاطبان خود نداشته باشد ترجیح می دهم آن اثر به بازار موسیقی وارد نشود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.