چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

واکنش برخی از سینماگران به جنایات «روز نکبت» اسرائیلی‌ها + تصاویر

تظاهرات روز نکبت در فلسطین‎

سینماپرس: علیرام نورایی، محمدحسین مهدویان، هادی حجازی‌فر، امیر مهدی ژوله و سحر دولتشاهی از جمله افرادی هستند که نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در «روز نکبت» واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش سینماپرس، حملات رژیم صهیونیستی در «روز نکبت» به آزدی‌خواهان فلسطینی نوار غزه، بار دیگر باعث شهادت بیش از ۶۰ نفر از مردم مظلوم فلسطین شد.

این اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها با واکنش برخی از هنرمندان در فضای مجازی مواجه شده است، گرچه برخی دیگر که نسبت به حملات تروریستی پاریس ابراز همدردی کرده بودند، این بار در قبال نسل‌کشی، سکوت را ترجیح داده‌اند!

در ادامه واکنش برخی از سینماگران کشورمان را مشاهده می‌کنید.

سحر دولتشاهی در استوری اینستاگرام خود نوشت:«واقفون هنا/قاعدون هنا/دائمون هنا/ خالدون هنا/ ولنا هدف واحدٌ واحدٌ واحدٌ:ان نکون...»

ترانه علیدوستی در صفحه توییتر خود در پاسخ به توئیت رئس‌جمهور آمریکا به کنایه نوشت: «تبریک می‌گوییم که امروز در حال خونریزی به سر می‌برید. »

هادی حجازی‌فر در پست اینستاگرامی خود نوشت: «نوار غزه، صابر الشرق، بیست و نه ساله، این همه خون، این همه زور و جهان مثلاً نگران، فقط در حال نگاه کردن و گاهی پلک زدن و وتو کردن است. این نظم جهانی همان قانون جنگل کادوپیچ شده است»

کارگردان لاتاری با هشتگ‌کردن کلمات غزه، فلسطین و قدس شریف نوشت: «سلام بر انسان»

نجمه جودکی مجری تلویزیون هم در پست اینستاگرام خود نوشت: «با چشم‌های معصومش خیره شده به حقوق بشری که فقط از آن دم می‌زنند و عملی در کار نیست. دخترک چشم‌هایت انتقام مظلومیتت را گرفت...»

امیر مهدی ژوله چنین واکنش نشان داده است: «ماجرای فلسطین ماجرای اعراب نبود، ماجرای فلسطین ماجرای فلسطین هم نبود، ماجرای فلسطین ماجرای شلیک گلوه جنگی به شرف انسان بود، که رفت، که ریخت، که کشت ...، زنان‌ ما رنج‌های فلسطین را بر اشک درخت نقش می‌زنند، ‌کودکان فلسطین را در وجدان بشر دفن می‌کنند، زنان ما سنگ‌های فلسطین را به سرزمین ماه می‌برند...»

علیرام نورایی نیز در پست اینستاگرام خود نوشت: «غزه بی‌دفاع، انسانیت، حقوق بی‌بشر، کجایید روشنفکران، انسانها برابرند»

مهتاب کرامتی در پست اینستاگرام خود نوشت: «خشونت به هر شکل و در هر کجا همیشه محکوم است...، شرم بر بانیان آن صلح جهانی»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.