چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰

ویژه برنامه های رمضانی شبکه ۲ سیما

ماه مبارک رمضان*

سینماپرس: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، شبکه دو سیما برنامه های متنوعی را برای روزه داران ضیافت الهی تدارک دیده است.

به گزارش سینماپرس، سریال «بچه مهندس»، جُنگ شبانه «فردا»، مجموعه «مکث»، ارتباط مستقیم از حرم مطهر امام رضا (ع) همراه با قرائت دعای ماه مبارک رمضان، «خوان نیاز»؛ ویژه مناجات سحرگاهی، سخنرانی های مذهبی، «از لاک جیغ تا خدا»، «مردمان خوب شهر»، «کوی محبت»، «چهل کیمیا»، گزارش هایی از نمایشگاه قرآن، ترتیل خوانی قرآن کریم از شهر مقدس قم و سایر شهرستان ها و فیلم های سینمایی و مستند متعدد  عناوین ویژه برنامه هایی است که به عنوان تدارک ویژه شبکه دو برای ضیافت الهی ماه رمضان معرفی می شود.

«بچه مهندس» سریال رمضانی شبکه دو

سریال «بچه مهندس» همزمان با ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می شود. داستان این سریال به تهیه کنندگی سعید سعدی و کارگردانی علی غفاری در تاریخ معاصر و در سه فاز کودکی، نوجوانی و جوانی شخصیت اصلی مطرح می‌شود که در سیر خط اصلی داستان اتفاقات مختلفی رخ می دهد و …

از بازیگران اصلی «بچه مهندس» می توان به بهناز جعفری، بهاره رهنما، برزو ارجمند، ساناز سعیدی، سوگل طهماسبی، هاله گرجی، نفیسه روشن، مریم خدارحمی، افشین سنگ چاپ، افشین نخعی، مهرناز بیات، سلمان فرخنده، فرخنده فرمانی‌زاده، حمید شریف زاده، سیاوش چراغی‌پور، عباس جمشیدی‌فر، فرزین محدث، شیدا یوسفی  بازپخش این سریال یک بامداد، ۱۶:۱۵ و ۱۲:۰۰ خواهد بود.

«خوان نیاز» ویژه سحرگاهی

ویژه برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان شبکه دو سیما با حضور خانواده های ایرانی از طبقات و صنوف مختلف اجتماعی تهیه شده و گفت و گو پیرامون تربیت دینی، همراه با بخش های متنوعِ نجوا و مناجات، شعرخوانی، مداحی، دعای سحر، قرآن و اذان و … را شامل می شود که در اسحار ماه مبارک ساعت ۲:۳۰ روانه آنتن خواهد شد.

مناجات خوانی حاج محمود کریمی از حرم امام رضا (ع)

ارتباط مستقیم از حرم مطهر امام رضا (ع) همراه با قرائت دعای ماه مبارک رمضان و سایر مناجات سفارش شده این ماه با نوای حاج محمود کریمی کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی که هر شب ساعت  ۱:۴۵ بامداد از شبکه دو سیما پخش می شود.

ایوان بهشت (سخنرانی استاد حسین انصاریان)
سخنرانی استاد حسین انصاریان به تهیه کنندگی سعید پورفرج، کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی که هر روز ساعت ۱۳:۳۰ در روزهای ماه مبارک رمضان برای پخش در نظر گرفته شده و بازپخش آن ساعت ۴:۲۰ خواهد بود.

مجموعه نمایشی «جاده یاس» (درب الیاسمین)

مجموعه نمایشی تامینی «جاده یاس» محصول کشور لبنان است که در بستر یک درام خانوادگی به رشادت ها و فداکاری های نیروهای حزب ا… در محور مقاومت و مقابله با رژیم اشغالگر قدس می پردازد که هر روز ساعت ۱۲:۰۰ پخش می شود و بازپخش آن ساعت ۷:۰۰ خواهد بود.

شبانه هایی از جنس«فردا» در ضیافت الهی
جُنگ شبانگاهی «فردا» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی، شنبه تا پنجشنبه حوالی ساعت ۲۳:۳۰ به صورت زنده روانه آنتن شبکه دو سیما می شود.
این برنامه ترکیبی با حضور تماشچیان شامل بخش های مختلفی همچون گپ و گفت با مهمانان، اجرای موسیقی، استندآپ کمدی، معرفی تیم های استارت آپی، اجرای مسابقه و … می شود که در کنار ایجاد فضایی معنوی تلاش می کند تا حالی خوب را به مخاطبان خود هدیه کند. «فردا» با اجرای محمد سلوکی شب های ماه مبارک رمضان از باغ کتاب روانه آنتن می شود.
 

«مکث»؛ یک چالش نوجوانانه

این ویژه برنامه با رویکرد حل دغدغه های اجتماعی از منظر نوجوانی تهیه شده است. در این برنامه یک پدیده اجتماعی و فرهنگی مطرح شده و نوجوانان در قالب تیم های سه نفره باید با تحقیق و پژوهش در خصوص آن یک ویدئوی نهایی تهیه کنند. این ویدئو از طریق پیام رسان سروش در معرض دید و داوری عموم قرار گرفته و طی یک نظرسنجی بهترین ها انتخاب خواهند شد. این برنامه کاریست از گروه کودک و نوجوان که هر روز در ایام ماه رمضان ساعت ۱۸:۰۰ روانه آنتن خواهد شد.

«از لاک جیغ تا خدا»
مستند «از لاک جیغ تا خدا » در ماه رمضان هر شب ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه دو سیما پخش می شود.
این برنامه کاری است از گروه خانواده به تهیه کنندگی هاشم تفکری بافقی که با محوریت انعکاس و تصویر تحولات درونی انسان تهیه شده و الگوسازی برای جامعه جوان کشور یکی از اهداف این برنامه است. بازپخش این برنامه ساعت ۱۷:۳۰ خواهد بود.

«مردمان خوب شهر» در عصر خانواده

ویژه برنامه عصر خانواده به مناسبت ماه مبارک رمضان هر روز به روایت یک داستان از کسانی می پردازد که دارای خصوصیاتی ویژه ه مانند صبر، گذشت، کنترل خشم، ترویج مهربانی، قانون مداری و … هستند. این برنامه کاریست از گروه خانواده به تهیه کنندگی علی اکبر کریمی که به صورت زنده هر روز ساعت ۱۸:۳۰ روانه آنتن می شود.
تلاوت های روزانه و ترتیل خوانی
ترتیل خوانی قرآن نوجوانان از قم هر روز ساعت ۱۱:۰۰ در جدول پخش برنامه های شبکه دو قرار دارد. این جُنگ جذاب قرآنی و معارفی به همراه مسابقه و بیان احکام در گروه کودک و نوجوان تهیه شده است. همچنین جزءخوانی قرآن از شهرستان های مختلف هر روز ساعت ۶:۰۰ روانه آنتن می شود.

برنامه «با ما بیا» از چهارم تا هجدهم ماه مبارک رمضان ساعت ۱۵:۳۰ با پخش ویژه برنامه هایی زنده از محل برگزاری نمایشگاه  قرآن با حضور عمو مهربان و خاله رویا به معرفی بخش های مختلف این نمایشگاه می پردازد. در کنار این برنامه ارتباط زنده و پخش گزارش هایی از نمایشگاه بین المللی قرآن و گفت و گو با مردم و مسئولین تدارک دیده شده که به صورت روزانه در فواصل برنامه های شبکه پخش می شود.

«کوی محبت»
ویژه برنامه معارفی «کوی محبت» کاری از گروه اجتماعی و فرهنگی با تهیه کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی است که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، شخصیت ها و کارشناسان به تعمیق معارف اسلامی می پردازد. این برنامه در مناسبت های مذهبی و لیالی قدر در جدول پخش برنامه های شبکه دو سیما قرار دارد.

«چهل کیمیا»

«چهل کیمیا» عنوان برنامه ایست که به زندگی چهل شخصیت، عالم و متفکر اسلامی در حوزه های فقه، عرفان و … می پردازد.

این برنامه با ساختاری مستند دارای دو بخش است که شامل گفت و گو و بازسازی صحنه هایی از زندگی علما و عرفای صاحب نام در مقاطع گوناگون از کودکی تا تحصیل، زعامت، تدریس و … می شود. آیت ا… العظمی بروجردی، آیت ا… میرزا هاشم آملی، آیت ا… انصاری همدانی، آیت ا… کشمیری و … از جمله بزرگانی هستند که زندگی شان در این مستند روایت می شود.

«چهل کیمیا» کاریست از گروه دانش و اقتصاد به تهیه کنندگی حجت عیدی و محمد کریمی دونا که در ایام ماه مبارک رمضان شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸:۰۰ روانه آنتن می شود.

افزون بر این برنامه های «نمادو»، «زنده باد زندگی»، «نگی که نگفتی»، «تصویر زندگی» و … نیز متناسب با حال و هوای ماه مبارک رمضان و ایام روزه داری بخش های مختلفی را در نظر گرفته اند که تقدیم مخاطبان می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.