چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸

شکایت میلیارد دلاری اسطوره کمیک‌بوک‌ها از یک کمپانی

استن لی

سینماپرس: استنلی مارتین لیبر، نویسنده و خالق کمیک‌بوک‌های کمپانی مارول به اتهام سرقت اسامی، هویت ها و تصاویر مربوط به کاراکترهایش از شرکت «پو انترتینمنت» طرح شکایت کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از د رپ، اسطوره دنیای کمیک‌بوک‌های مارولی می‌گوید همه اسامی، هویت‌ها، تصاویر و ارتباط های بین شخصیت‌های وی به سرقت رفته است.

استن لی با ارایه دادخواستی علیه کمپانی «پو انترتینمنت» که کمپانی پیشین وی بوده تقاضای یک میلیارد دلار خسارت کرده است.

این چهره مشهور دنیای کمیک بوک‌ها این دادخواست را دیروز سه‌شنبه به دادگاه عالی لس‌آنجلس ارایه کرد. وی ادعا کرده این کمپانی هویت و شخصیت، تصاویر و نام‌های شخصیت‌هایی را که استن لی خلق کرده به سرقت برده است.

کمپانی «پو انترتینمنت» سال پیش به یک کمپانی چینی فروخته شده است.

استن لی ادعا کرده پس از درگذشت همسرش در سال ۲۰۱۷ بسیار شکننده و ناراحت بود و نتوانست زودتر این مورد را پیگیری کند. در عین حال «پو» اختیار اکانت‌های استن لی را در رسانه‌های اجتماعی داشت که شامل فیس بوک، اینستاگرام و توییتر هم می‌شد. مجموع هواداران لی در این شبکه ها ۱۵ میلیون فالوئر از سراسر جهان است.

لی ادعا کرده قراردادی که با امضای وی موجود است نادرست است و دافی و شمپیون روسای کمپانی پو با جعل امضای وی چنین قراردادی از وی دارند و ممکن است با دروغ گفتن به وی او را قانع کرده باشند این قرارداد مربوط به چیز دیگری است و امضای وی را گرفته باشند.

استن لی برای این کار تقاضای غرامتی یک میلیارد دلاری را مطرح کرده است.

کمپانی پو انترتینمنت سال ۲۰۰۱ شکل گرفت و متشکل از جیل شمپیون، آرتور لیبرمن و استن لی بود. این کمپانی بسیاری از محصولاتش را بر مبنای نوشته‌های لی برای تلویزیون و سینما ساخت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.