جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲

تصویربرداری یک فیلم کوتاه در کویر

محمدرضا زمانی پور

سینماپرس: کارگردان عرصه فیلم کوتاه از ساخت یک فیلم کوتاه ۲۰ دقیقه ای با عنوان «ملاقات کننده» با موضوع یک بیماری صعب العلاج خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا زمانی پور کارگردان عرضه فیلم کوتاه در گفتگو با یک خبرگزاری درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: در حال حاضر مشغول بازنویسی فیلمنامه و پیش تولید فیلم کوتاهی با نام «ملاقات کننده» هستیم که فکر می کنم تا اواخر تابستان آن را کلید بزنیم البته با توجه به اینکه بخش اعظمی از «ملاقات کننده» در کویر فیلمبرداری می شود، منتظر یک زمان مناسب برای آغاز کارهای آن هستیم از همین رو فکر می کنم اواخر تابستان زمان خوبی برای همین منظور باشد.

وی افزود: پیش بینی می کنم «ملاقات کننده» در ۲۰ یا ۲۵ دقیقه تولید شود این را هم باید عنوان کنم که این فیلم کوتاه، اقتباسی از یکی از داستان های مجموعه کتابی با عنوان «مرد مصور» از نویسنده ای خارجی و روایت کننده داستان زندگی عده ای از افراد است که به دلیل ابتلا به یک بیماری صعب العلاج به یک بیابان متروک تبعید می شوند و در یک کمپ زندگی و با مشکلات بیماری از جمله فراموشی خاطرات گذشته دست و پنجه نرم می کنند.

زمانی پور با اشاره به مراحل فیلمبرداری این اثر بیان کرد: ۸۰ درصد از فیلمبرداری «ملاقات کننده» در کویر و بقیه آن در یک دره فیلمبرداری می شود در واقع این فیلم از مناظر طبیعی برخوردار است به جز قسمت های کوچکی که به صورت فلش بک در ذهن کاراکترها صورت می گیرد.

به گفته این کارگردان، ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه های ساخت این فیلم را انجمن سینمای جوانان ایران تقبل کرده که ممکن است «ملاقات کننده» با همین مبلغ ساخته شود. البته قرار است مذاکره هایی با اسپانسرها نیز صورت بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کار ساخت این اثر حدود ۴ ماه طول می کشد، فکر نمی کنم بتوانیم آن را به سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران برسانیم البته عجله ای هم ندارم و ترجیح می دهم با فراغ بال یک فیلم خوب ارایه دهم.

زمانی پور با اشاره به دیگر فعالیت هایش اظهار کرد: یک فیلمنامه دیگر با عنوان «رنج ترنج» برای ساخت یک تله فیلم دارم که در صورت فراهم شدن بودجه در استان خراسان جنوبی و در بیرجند ساخته می شود البته هنوز پیش بینی دقیقی درباره زمان ساخت آن نداریم چرا که تامین بودجه از استان ها سخت است.

این کارگردان در پایان توضیح داد: در صورت فراهم شدن بودجه در نظر داریم این اثر را با بازیگران مطرح تلویزیونی و تئاتری تهران و استان خراسان جنوبی بسازیم. «رنج ترنج» درباره فرش نفیسی است که تقدیم آستان قدس می شود و ...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.