شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

در دومین شب «ماه عسل»؛

فرزندان موفق بر پای مادران خود بوسه زدند

 دومین شب «ماه عسل»

سینماپرس: «غلامرضا محمدی» بنیانگذار بنیاد مادر نمونه مهمان دومین قسمت برنامه تلویزیونی «ماه عسل» شد.

به گزارش سینماپرس، دومین قسمت برنامه تلویزیونی «ماه عسل» با یک سوژه مادرانه روی آنتن رفت و میزبان «غلامرضا محمدی» بیان‌گذار بنیاد مادر نمونه بود.

در ابتدای برنامه علیخانی به مزاح گفت: شاید نسل من این را خوب یادش باشد که اگر اتفاقی زمین می‌خوردی یک بار دیگر کتک می‌خوردی و می‌گفتند چرا حواست نیست اما این روزها بچه با ماشین به ته دره می‌رود و پدر و مادر می‌گویند که از آب و گل در می‌آید.

«غلامرضا محمدی» بنیانگذار بنیاد مادر نمونه مهمان قسمت دوم برنامه «ماه عسل» نیز پس از اینکه روبروی علیخانی نشست، گفت: من در روستای دشت ارژن به دنیا آمدم و پدرم کشاورزی متوسط بود و مادری بسیار مهربان داشتم. تحصیلات ابتدایی را در روستای گاو کوشک گذراندم و سختی‌های زندگی کشاورزی را لمس کردم. تا کلاس ششم در روستا بودم و بعد از آن چون امکانات تحصیل در روستا نبود در یکی از شهرستان‌های استان فارس درس خواندم.

*هفت هدف برای راه‌اندازی بنیاد مادر

وی با بیان اینکه پدر و مادرم بی‌سواد بودند اما علاقه بسیاری داشتند که فرزندانشان ادامه تحصیل بدهند، عنوان داشت: من پس از چند فرزند دختر به دنیا آمدم و در تعطیلات تابستان هم به پدرم در کشاورزی کمک می‌کردم.

علیخانی در ادامه از محمدی پرسید: این پسر بچه‌ای که شما برای ما تعریف می‌کنید با عدم امکانات و ضعف‌هایی که در اقلیم خود، چطور احساس کرد که مهندس شود و او عنوان داشت: تشویق‌ها و دعای خیر مادرم بود که این اتفاق افتاد. البته پدرم خیلی به من وابسته بود. من در شیراز دیپلم گرفتم و رشته‌ای که دوست داشتم در دانشگاه قبول نشدم اما شنیده بودم که برای ادامه تحصیل به خارج می‌روند اما نمی‌دانستم خارج از کشور کجاست من هم تصمیم گرفتم به خارج از کشور بروم و آلمان اولین جایی بود که قرار شد بروم. مادرم با طلا و قالیچه‌ای که داشت پولی را آماده کرد همچنین پدرم دو سال محصول خود را پیش فروش کرد و با سه هزار دلار از ایران رفتم در فرودگاه اشک پدرم را دیدم.

پس از توضیحات محمدی و سختی‌هایی که در خارج از کشور برای ادامه تحصیل کشیده بود، وی درباره ایده راه‌اندازی بنیاد خیریه‌اش گفت: همزمان با تولد مادرم در ۱۱ مهر ۹۳ بنیاد مادر را به طور رسمی شروع به کار کرد و اساس این بنیاد را کلام پیامبر اکرم (ص) گذاشتم و اینکه بهشت زیر پای مادران است و این کلام چراغ راه من شد. بنیاد مادر هفت هدف دارد و در شهرستان‌های مختلف به دنبال مادرانی هستیم که کارهای بزرگ انجام داده‌اند. کالبد هر جامعه ای خانواده است و قلب خانواده مادر است و اگر مادران متعالی داشته باشیم جهان خوشبخت خواهیم است.


*بوسه فرزندان موفق بر پای مادران بهشتی

وی اظهارداشت: اگر به مادران توجه کنیم در قرآن کریم چهار بار از مادر گفته و دو بار از پدر گفته است. من به قداست و جایگاه مادر توجه می‌کنم و مادرانی را از دل کوه پیدا کرده‌ام. ۲۸ استان را برای پیدا کردن مادران نمونه رفته‌ایم و از لحاظ ما همه مادران شایسته هستند.

پس از آن ۳ مادر موفق از استان‌های یاسوج، ‌خوزستان و فارس آمدند و مادری که از استان فارس آمده بود گفت: من ۱۳ فرزند دارم و ۱۱ فرزند برای زن قبلی همسرم بود و دو فرزند هم خودم دارم. زمانی که همسرم فوت کرد من از طریق قالی بافی امرار معاش می‌کردم.

مادر خوزستانی نیز اظهارداشت: من در ۱۳ سالگی با همسرم که ۶۵ ساله بود ازدواج کردم و زمانی که فوت کرد فرزندانم کوچک بودند به همین دلیل تصمیم گرفتم با سنگ‌شکنی درآمد داشته باشم.

در نهایت مادر یاسوجی نیز درباره موفقیت‌های فرزندان خود گفت: من ۹ فرزند دارم که ۷ تای آنها دکتر هستند و دو فرزند دیگرم دبیر هستند.

در ادامه نیز آیتمی از زندگی مادران موفق پخش شد و در بخش پایانی فرزندان مادران موفق به استودیوی ماه عسل آمدند و از مادران خود تقدیر کردند و هرکدام از آنها جمله‌ای را در توصیف مادر خود گفتند.

نکته قابل توجه در این قسمت ادای احترام فرزندان به مادرانشا نبود و تک تک مهمانان حاضر در برنامه به رسم ادب و احترام بر پای مادران خود بوسه زدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.