شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱

پول بادآورده تهیه کنندگان تازه کار و خانه نشینی حرفه ای ها

داریوش بابائیان

سینماپرس: تهیه کننده فیلم های "دختران انتظار" و "گارد ویژه" گفت: تهیه کنندگان حرفه ای که سابقه بالا دارند خانه نشین شده اند. وزارت ارشاد هم در موضوع فعالیت تهیه کنندگان تازه وارد دخالت نمی کند در حالی که می تواند وارد میدان شده و وضعیت فعلی را اصلاح کند.

داریوش بابائیان تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفت و گو با یک خبرگزاری بیان کرد: اخیرا مجموعه‌ای از تهیه‌کنندگان با پول‌های عجیب و غریب وارد تولیدات شده‌اند و بازیگران را آن‌گونه که دوست دارند خریداری می‌کنند در نتیجه باعث کم‌کاری تهیه کنندگان با سابقه و حرفه‌ای شده‌اند.  

وی در همین راستا افزود: در میان تهیه کنندگانی که ۵۰ تا ۶۰ کار حرفه‌ای در کارنامه هنری دارند عده‌ای تازه وارد با پول‌های بادآورده و پیشنهادات عجیب و غریب نقش فروشی می‌کنند و بازیگران را برای بازی دعوت می‌کنند و این مسئله این روزها در سینمای ایران باب شده است.  


این تهیه‌کننده درباره این تهیه‌کنندگان تازه وارد اظهار کرد: این افراد علم و تخصص نداشته و صرفا به جهت این که پولی در جیب دارند، وارد رقابت در تولیدات سینمایی شده‌اند. اگر در تولید و فروش موفق شوند سرمایه به جیبشان برمی‌گردد و مسیر فیلمسازی را ادامه می‌دهند اما اگر موفق نشوند و  سرمایه برنگردد به همان اثر اول اکتفا می‌کنند.  

بابائیان ادامه داد: تهیه‌کننده باید تخصص داشته باشد و در کارهایی چون فیلمبرداری، کارگردانی و بخش‌های مختلف فیلمسازی کار کرده باشد تا بتواند در این عرصه موفق شود.

وی وضیت موجود را در نتیجه ورود تهیه کنندگان پولی را خراب و بهم ریخته دانست و بیان کرد: تهیه‌کنندگان حرفه‌ای که سابقه بالا دارند خانه نشین شده‌اند. وزارت ارشاد هم در موضوع فعالیت تهیه‌کنندگان تازه وارد دخالت نمی‌کند در حالی که می‌تواند  وارد میدان شده و وضعیت فعلی را اصلاح کند.  

این تهیه‌کننده درباره ماه مبارک رمضان توضیح داد: پیش تر از این‌ها تله فیلم‌هایی با موضوع ماه مبارک رمضان ساخته‌ام و حس خوبی داشتم. در یکی از کارهایی که در بیابان‌های کویر کاشان کار می‌کردیم به دلیل سختی و فشار کار، دو تن  از همکاران تا زمان سحر قصد استراحت کردند اما به دلیل خستگی خوابشان برد و برای خوردن سحری بیدار نشدند و فردای آن روز را نیز بدون سحری روزه گرفتند و این ۴۸ ساعت و اعتقاد سنگین این ۴ همکار روی سایر همکاران نیز تاثیر مثبت گذاشت.  


بابائیان ادامه داد: من در آن زمان ۴۰ ساله بودم و برایم این همت همکارانم خوشحال کننده بود. شاید با گذشت سن بالا توان جسمی سابق را در گرفتن روزه نداشته باشم اما همواره همه را به روزه گرفتن تشویق می‌کنم.  

وی درباره فعالیت‌های خود خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی "چه کسی را می خواد" در مرحله پیش تولید و انتخاب بازیگر قرار دارد و مدیر تولید آن اسماعیل کردی است. با چند تن از بازیگران برای بازی صحبت شده اما هنوز قطعی نشده، بنابراین نمی‌توانم از موضوع و بازیگران آن چیزی بیان کنم اما فیلمبرداری احتمالا از ۲۵ خرداد آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.