شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸

بودجه مردم در خدمت هنرمندان ضدمردمی و غیر متعهد

محمدرضا شجریان

سینماپرس: روزنامه همشهری که از بیت‌المال و بودجه شهرداری ارتزاق می‌کند، در ویژه‌نامه پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت، چند صفحه به تجلیل از محمدرضا شجریان اختصاص داده و به بهانه آغاز ماه رمضان، مجددا عدم پخش ربنای این خواننده را بهانه کرده و ارزش‌های انقلاب را مورد حمله قرار داده است.

سال گذشته که وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان تمامی مشکلات فرهنگی کشور، نامه‌ای نوشته و خواستار پخش ربنای شجریان شده بود، با این واکنش مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان مواجه شد.
«... این‌همه ما مسئله‌ فرهنگی در کشور داریم، مسائل مهم که شاید من بتوانم ده مسئله‌ اصلیِ فرهنگی را بشمارم که اینها دچار مشکل است... اینکه فلان آهنگ قبل از افطار پخش بشود یا نشود، می‌شود مسئله‌ اصلی؛ نامه‌نگاری می‌کنند! پیدا است که این دستگاه اختلال پیدا کرده که مسئله‌ اصلی را از مسئله‌ فرعی تشخیص نمی‌دهد...»
گفتنی است شجریان در جریان فتنه ۸۸ کاملا در خدمت جریان ضد انقلاب قرار گرفت و خودش پخش آوازهایش از صدا و سیما را ممنوع اعلام کرد. شجریان برای فتنه‌گران سرود خواند و در خارج از کشور هر کاری از دستش برای تبلیغ علیه انقلاب و ملت ایران برمی‌آمد، انجام داد؛ در شبکه‌های ماهواره‌ای بهاییان و معاند با نظام اسلامی مانند «من و تو»، «بی‌بی‌سی»، «تلویزیون صدای آمریکا» و... مصاحبه‌های ساختارشکن انجام داد، و در گفت‌وگوهایش، نه فقط انقلاب و نظام اسلامی را که اصل اسلام را مورد توهین و افترا قرار داد. او در مصاحبه با تلویزیون صدای آمریکا (VOA) گفت:
«... این‌ها (اسلام و مسلمانان) هرگز با هنر کنار نمی‌آید، هرگز و هرگز! همچنان‌که در طول ۱۴۰۰ سال با هنر کنار نیامدند...»
و در مصاحبه دیگری با یورو نیوز اظهار داشت: «... در طول این تاریخی که ما داشتیم، در طول این ۱۳۰۰-۱۴۰۰ سال، به علت اینکه همیشه با ایرانیت و هنرهای ما (به‌وسیله اسلام) ضدیت می‌شده، با موسیقی هم خیلی مبارزه شده که نباشد...»
شجریان در واقع در این اظهارات، فراتر از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، اصل اسلام را مورد هجمه قرار داده و آن را مخالف هنر معرفی می‌کند.
حال سؤال اینجاست که چگونه مسئولین روزنامه همشهری به خود اجازه می‌دهند که پول بیت‌المال و بودجه ملت را هزینه تبلیغ فردی بکنند که نه تنها با این ملت دشمنی ورزیده که حتی به معتقدات و باورها و مقدسات آنها نیز توهین می‌کند!؟

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.