چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

سازمان سینمایی و اصرار بر تصمیم های غلط!/۴

مزدآبادی: دوپاره کردن جشنواره فیلم فجر به هیچ عنوان به نفع سینمای ایران نیست/ کدام جشنواره معتبر در دنیا بخش های ملی و جهانی اش از یکدیگر جداست؟!

جواد مزد آبادی

سینماپرس: جواد مزدآبادی کارگردان سینما در پی درخواست تعداد کثیری از اهالی سینمای کشور در انجمن ها و کانون های مختلف مبنی بر ادغام مجدد جشنواره های ملی و جهانی فیلم فجر با یکدیگر و عدم تصمیم گیری های غلط و خلق الساعه که به ضرر سینمای کشور تمام می شود گفت: دوپاره کردن جشنواره فیلم فجر به هیچ عنوان به نفع سینمای ایران نیست و تنها دستاورد این کار می تواند به این صورت باشد که هیچ یک از سینماگران دنیا جشنواره ما را جدی نگیرند!

کارگردان فیلم سینمایی «طاووس های بی پر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بعد از گذشت چند سال از دوپاره کردن جشنواره های ملی و جهانی فیلم فجر از یکدیگر بسیاری از اهالی برجسته سینمای کشور به این نتیجه رسیده اند که این رویه غلط به نفع سینمای کشور نیست؛ اصلاً واضح نیست مسئولان وقت سازمان سینمایی به چه دلیلی چند سال قبل این جشنواره ها را از یکدیگر جدا کردند.

وی ادامه داد: ما اگر می خواهیم جشنواره مان در دنیا دارای اعتبار شود و فیلم های مان به منصه ظهور برسند باید جشنواره فیلم فجر را به صورت یک جا و همزمان و با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنیم؛ دوپاره کردن جشنواره جز اعمال هزینه های زائد و بی هویت شدن و کمرنگ شدن این رویدادها هیچ نتیجه مثبت دیگری در پی ندارد و من امیدوارم با درایت رئیس فعلی سازمان سینمایی هرچه سریع تر شاهد آن باشیم که این جشنواره ها مجدداً با یکدیگر ادغام شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «ورود زنده ها ممنوع» سپس با طرح این پرسش که کدام جشنواره معتبر در دنیا بخش های ملی و جهانی اش را از یکدیگر جدا و به فاصله چند ماه از هم برگزار می کند؟ اظهار داشت: اصلاً چه معنی دارد که برخی از فیلم های مطرح سینمای ایران تنها در بخش ملی نمایش داده شوند و برخی دیگر به واسطه شانس شان بتوانند در جشنواره جهانی حضور داشته باشند؟ این اتفاقات باعث می شود فیلمسازان برای اینکه آثارشان توسط سینماگران خارجی دیده شود رغبتی برای اکران فیلم های شان در جشنواره ملی نداشته باشند و کم کم این رویداد ارزش خود را از دست بدهد.  

مزدآبادی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر باید یک اساسنامه مدون و ثابت و لازم الاجرا داشته باشد؛ ما باید بعد از گذشت ۴۰ سال از برگزاری این رویداد سینمایی آن را به ثبات برسانیم به نحوی که هیچ مدیر و دست اندرکاری حق اعمال سلیقه در آن را نداشته باشد. این اعمال سلیقه ها جشنواره را بی هویت می کنند. کدام جشنواره استاندارد در سطح دنیا به این شکل برگزار می شود که ما با بدعت گذاری های عجیب مان این کارها را می کنیم؟

این سینماگر در خاتمه این گفتگو یادآور شد: بدعت گذاری دوپاره شدن جشنواره فیلم فجر همانند بعدت گذاری عجیب تفکیک جشنواره های کودک و نوجوان از یکدیگر بود که بعداً مسئولان فهمیدند و آن اشتباه را با ادغام مجدد جبران کردند؛ من امیدوارم بلاتکلیفی جشنواره فیلم فجر هرچه زودتر و با درایت رئیس سازمان سینمایی حل شود و ما به جای آنکه شاهد کوچک سازی و لاغر شدن جشنواره ملی باشیم بتوانیم آن را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.