یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷

مسعود نجابتی:

تاثیرگذاری مسابقه «پایان یک داعش» در بعد بین المللی قابل انکار نیست

مسعود نجابتی در رونمایی از نشان چهلمین سال پیروزی انقلاب

سینماپرس: یکی از اعضای هیات داوران مسابقه «پایان یک داعش»، تاثیرگذاری رویدادهایی از این دست در عرصه جهانی را قابل توجه دانست.

به گزارش سینماپرس، مسعود نجابتی مدیر گروه تجسمی بنیاد روایت فتح و یکی از اعضای هیات داوران مسابقه «پایان یک داعش» درباره ابعاد بین المللی برگزاری مسابقه «پایان یک داعش»   و تاثیرات آن در گفتگو با یک خبرگزاری بیان کرد: با توجه به سابقه ای که ما در کاریکاتور و فعالیت های مرتبط با این موضوع داریم، من فکر می‌کنم تنها موردی که باعث عصبانیت تروریست‌ها می شود برگزاری برنامه هایی نظیر این مسابقه است.

وی افزود: این موضوع در نمایشگاه و مسابقه هولوکاست و ترامپیست آنقدر از نظر بین المللی صدا کرد که کار به جایی رسید که نتانیاهو با اوباما تماس گرفت و حضور هنرمندان را در فراخوان مسابقه هولوکاست تحریم کردند.

نجابتی بیان کرد: حتی پیش از این در مسابقات کارتون و کاریکاتور با موضوعات سیاسی شاهد بودیم که بسیاری از هنرمندان جهان از ترس‌شان با اسامی مستعار شرکت کردند.

وی که یکی از داوران اولین مسابقه «پایان یک داعش» بوده است با اشاره به سابقه مسابقات قبلی مشابه و تاثیرگذاری آنها، تاکید کرد: مطمئنا تاثیرگذاری مسابقه «پایان یک داعش» در بعد بین المللی قابل انکار نیست.

نجابتی درباره آثاری که به نمایشگاه راه یافتند، گفت: خیلی از هنرمندان حرفه ای در حوزه کارتون و کاریکاتور در این مسابقه شرکت کردند و این مساله به دلیل سابقه مسعود شجاعی طباطبایی و اعتبارش دور از انتظار و تصور ما نبود.

مدیر گروه تجسمی بنیاد روایت فتح در پایان گفت: در این نمایشگاه شاهد حضور آثاری با عیار بالا و بسیار حرفه ای هستیم و در عین حال، شاهد حضور جوانانی هستیم که تازه پا به عرصه کاریکاتور گذاشته اند.

نمایشگاه آثار مسابقه «پایان یک داعش» در گالری های عالی و خانه عکاسان حوزه هنری برپاست و مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این مسابقه ۱۲ خرداد ماه برگزار می شود.

این مسابقه به همت مرکز تجسمی حوزه هنری و گروه هنرهای تجسمی روایت فتح برگزار شده است. مسابقه بین‌المللی «پایان یک داعش» تا اسفند سال ۹۶ در جریان بود و طی آن تعداد ۲۱۲۰ اثر از ۸۷۰ شرکت کننده از ۶۴ کشور جهان به دبیرخانه این مسابقه رسید و آثار برگزیده توسط هیاتی متشکل از داوران ایرانی و خارجی انتخاب شدند و در حال حاضر نمایشگاه این آثار برپاست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.