یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷

آئین رونمایی سرودهای تیم ملی فوتبال برگزار شد

آئین رونمایی سرودهای تیم ملی فوتبال

سینماپرس: آئین رونمایی سرودهای تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۱۸ با حضور تعدادی از اهالی هنر و ورزش، امروز ۳۰ اردیبهشت در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، آئین رونمایی سرودهای تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در مسابقات  جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت با حضور تعدادی از اهالی هنر و ورزش در تالار وحدت تهران برگزار شد.

علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در بخشی از این مراسم ضمن قدردانی از حضور پرشور مخاطبان در مراسم بدرقه و رونمایی سرودهای تیم ملی فوتبال بیان کرد: بسیار خوشحالیم که در آئینی حضور داریم که به نوعی پیوند دهنده هنر و ورزش است. ما امروز بسیار خوشحالیم که میزبان اعضای محترم تیم ملی فوتبال کشورمان برای بدرقه آنها به جام جهانی روسیه هستیم.

وی ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت سرودهای تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در دی ماه سال ۹۶ بود که ۲ مجموعه فدراسیون فوتبال و بنیاد رودکی با حمایت ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری وی با قوت و صلابت کار ساخت سرودهای تیم ملی فوتبال کشورمان را پیش گرفت و امروز در تاریخی حضور داریم که زحمات  نتیجه داد و شما امروز شاهد خروج ۴ اثر موسیقایی ویژه تیم ملی کشورمان خواهید بود.

صفی پور اظهار کرد: ماه اردیبهشت در میان اهالی فرهنگ و هنر، ماه شعر و ادب نامگذاری شده است. در این ماه کار بسیار سترگی انجام شده و شما عزیزان برای اولین بار شاهد این هستید که ۲ ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی و ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان دست به دست هم دادند تا کارهای متنوعی را برای تیم ملی کشورمان بسازند.

وی ضمن معرفی چهار اثر موسیقایی تولید شده در بنیاد فرهنگی هنری رودکی برای حضور در جام جهانی فوتبال روسیه گفت: ما امشب شاهد حضور آقای کارلوس کی روش نیز هستیم که امشب مجموعه منتخبی از ارکسترها برای ایشان یک غافلگیری ویژه خواهد داشت.

سید محمد مجتبی حسینی ـ معاون امور هنری وزارت ارشاد ـ نیز در این مراسم اظهار کرد: جهان جدید، جهان رویدادهاست که ساز و برگ ملت‌ها خود را نشان می‌دهند و بیشترین فرصت برای معرفی دارایی‌هاست.

او ادامه داد: جام جهانی فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست و در این سال‌ها ملت ایران برای پیروزی در آن امید داشته است. این رویداد پدیده‌ای بزرگ و بیان مشترکی است که مردمان را گرد هم می‌کشاند. موسیقی قرن‌ها قبل از فوتبال این ویژگی را داشت که بدون زحمت ترجمه، حس مشترک آن را درمی‌یابند و لذت آن را به جان درک می‌کنند. امسال پیوند مبارکی میان این دو رویداد و عضو محبوب بین مردم، شکل گرفته و تالار وحدت این وحدت را به گونه‌ای دیگر نمایاند.

حسینی همچنین گفت: ارکسترها به درستی و بدون بودجه دولتی و با حمایت بخش خصوصی توانستند در کنار تیم فوتبال کشورمان قرار بگیرند و در قاب هنر ادای دین کنند.

در ادامه با حضور اعضای ترکیبی از ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران با رهبری شهرداد روحانی، دو قطعه زنده‌باد تیم ملی و سرود قهرمانان برای حاضران نواخته شد.

پس از اجرای این ۲ قطعه، فریدون شهبازیان و سالارعقیلی به دعوت شهرداد روحانی روی صحنه آمده و قطعه پیروزی خورشید را برای مخاطبان اجرا کردند.

شهرداد روحانی بعد از اجرای این دو اثر بود که بار دیگر روی صحنه حاضر و خطاب به کی روش گفت: ما امشب به افتخار حضور آقای کی روش در مراسم رونمایی از سرودهای تیم ملی فوتبال قطعه ای پرتغالی را با تنظیم عرفان وکیلی آماده کردیم که اکنون در حضور شما عزیزان به سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تقدیم می شود.

در ادامه این مراسم نیز در حضور کارلوس کی روش و اعضای هیات مدیره فدراسیون فوتبال پیراهن شماره ۱۲ تیم ملی که  با عنوان یار دوازدهم به مخاطبان معرفی شده به سالار عقیلی، شهرداد روحانی، فریدون شهبازیان و علی اکبر صفی پور اهدا شد.

بخش پایانی آیین بدرقه تیم ملی فوتبال ایران و رونمایی از سرود تیم ملی در مسابقات جام جهانی با بدرقه بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان با گذر از قرآن کریم همراه بود که در اجرای این بخش تعدادی از خادمان آستان قدس رضوی برنامه را همراهی کردند.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند.

کارلوس کی‌روش، احمدرضا عابدزاده، علی دایی، مهدی تاج، علی‌اکبر صفی‌پور، سیدرضا صالحی امیری، محمدحسین ایمانی خوشخو، محمدرضا داورزنی، عبدالحبار کاکایی، امین زندگانی، پویا امینی، بهاره رهنما، جلیل فرجاد، محمدرضا عیوضی، محمود پاک‌نیت، محمود فکری به همراه بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران از جمله حاضران در این مراسم بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.