دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲

دیدار اساتید خوشنویسی با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو

دیدار اساتید خوشنویسی با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو

سینماپرس: حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران در دیدار با اساتید خوشنویسی بر لزوم تشکیل شورای سیاستگذاری خط و خوشنویسی تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس، حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران در دیدار با استادان خوشنویسی ایران، تاکید کرد: باید از ظرفیت های یونسکو برای شناسایی، معرفی، تشویق و مطرح کردن جوانان خلاق در حوزه خوشنویسی استفاده کرد.

در این دیدار که ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ در دفتر دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، تشکیل شد، حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران ضمن اشاره به ضرورت توجه ویژه به هنر کهن خوشنویسی در ایران به عنوان شناسنامه هویت فرهنگی- ایرانی، اظهار کرد: باید به طور جدی به شناسایی اسناد و میراث به جا مانده از بزرگان خوشنویس ایران و تلاش برای معرفی آنها در داخل و خارج از کشور پرداخت تا این هنر اصیل ایرانی در جایگاه درست خود قرار گیرد.

وی همچنین به تقویت همکاری ها برای ثبت ملی و بین المللی میراث ناملموس ایران در عرصه خوشنویسی اشاره و تاکید کرد: باید ضمن معرفی پیشکسوتان این هنر و تجلیل از آنها از ظرفیت های یونسکو برای شناسایی، معرفی، تشویق و مطرح کردن جوانان خلاق در این حوزه استفاده کرد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، برگزاری نمایشگاه هایی با رعایت استانداردهای جهانی در حوزه خوشنویسی، خط و نقاشی را از دیگر راه های شناسایی این هنر در سطح ملی و بین المللی برشمرد و گفت: حتی برپایی چنین نمایشگاه هایی می تواند در قالب برنامه ای مشترک با کمیسیون های ملی کشورهای صاحب این هنر، صورت پذیرد تا بدین وسیله از سندسازی جعلی برخی از کشورها در تصاحب نام مفاخر ایرانی، جلوگیری شود.

در این نشست استادان خوشنویسی ایران همچون غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی، محمد حیدری، یدالله کابلی و سیدرضا بنی رضی، حضور داشتند.

ایوبی با تاکید بر تشکیل شورای سیاستگذاری خط و خوشنویسی، بیان کرد: تشکیل چنین شورایی مرکب از پیشکسوتان و بزرگان این رشته می تواند منشا اقدامات تخصصی و درخور توجه ای در حوزه این هنر شود.

در ادامه جلسه امیرخانی نیز ضمن تبریک انتصاب ایوبی در سمت دبیرکلی کمیسیون ملی یونسکو- ایران به این موضوع اشاره کرد که تیم حاضر در این جلسه در دوران ریاست ایوبی در موسسه فرهنگی اکو چنین شورایی را تشکیل داده و از این راه برنامه های خوبی را در داخل و خارج از کشور به انجام رسانده است.

همچنین امیرخانی اظهار امیدواری کرد: با پیوستن اهالی هنر و افزوده شدن ظرفیت های هنرمندان کشور به کمیسیون ملی یونسکو- ایران به عنوان نهادی خوشنام و بازویی قدرتمند در اجرای اهداف سازمان جهانی یونسکو، فضایی تازه و پرنشاط در داخل و خارج از کشور برای معرفی میراث فرهنگی ایران اسلامی به وجود آید.

در پایان حاضران در جلسه حمایت خود را از برنامه های دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.