سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

دیدار عماری ها با خانواده شهید سلمانیان

خانواده شهید سلمانیان

سینماپرس: تعدادی از اعضای دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» با خانواده روحانی شهید مجید سلمانیان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش سینماپرس، تعدادی از اعضای دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» با حضور در منزل حجت الاسلام مجید سلمانیان  با خانواده شهید مدافع حرم دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار امیرپژمان حبیبیان که مستند «غریبه ای در میقان» درباره شهید مجید سلمانیان را ساخته است، پس از اکران اثرش برای خانواده شهید در سخنانی گفت: با ساخت این فیلم، اهداف و برنامه های شهید سلمانیان برای روستای میقان و اتقافاتی را که در این روستا برای او رخ داده است به تصویر کشیدم و به نوعی مظلومیت او را نشان دادم، البته به دنبال فرصتی هستم تا مستند دیگری هم درباره زندگی این شهید بسازم.

وی اظهار کرد: شاید در نگاه نخست، شهید سلمانیان با دلخوری و تلخی روستای میقان را ترک کرده باشد اما تاثیر خود را روی مردم این روستا گذاشته است و به قول اهالی روستا حتی بعد از رفتن او، حضورش همچنان احساس می شود.

پس از پایان صحبت های کارگردان مستند «غریبه ای در میقان»، پدر شهید مجید سلمانیان نیز در سخنانی گفت: فرزندم یک سال قبل از شهادت از مدافعان حرم در شهر کربلا بود. او ۲ ماه از دانشگاه و زندگی خود گذشت تا به عنوان مدافع حرم در جبهه های نبرد علیه داعش حضور داشته باشد.

پدر شهید سلمانیان عنوان کرد: شهید سلمانیان بارها برای مبارزه با داعش به سوریه و عراق رفته بود اما در آخرین سفر و قبل از شهادت از همه خداحافظی کرد و عکس یادگاری گرفت. سه روز قبل از شهادتش در خان طومان با او تماس گرفتم که پشت تلفن به من گفت پدرجان من را حلال کن چون دیگر برنمی گردم و چند روز بعد به شهادت رسید.

روحانی شهید مجید سلمانیان در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ در منطقه خان طومان حلب و در مقابله با تروریست های تکفیری به شهادت رسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.