سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴

اهدای آرشیو «جورج استیونس» به آکادمی اسکار

جورج استینس جونیور

سینماپرس: بنیانگذار انستیتو فیلم آمریکا مجموعه از میراث خانوادگی استیونس شامل فیلم ها و مستندات را به آرشیو آکادمی اسکار اهدا کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر،  جورج استینس جونیور کارگردان بنیان‌گذار انستیتو فیلم آمریکا مجموعه‌ای از مستندات و فیلم‌های دوران کاری خود و خانواده‌اش را به آرشیو فیلم و کتابخانه مارگارت هِریک آکادمی اسکار اهدا کرد.

این مجموعه عظیم میراث خانوادگی استیونس از جمله استیونس پدر و جورج استیونس برنده اسکار را شامل می‌شود. استیونس جونیور که سال ۲۰۱۲ جایزه افتخاری اسکار را دریافت کرد کارش را در نوجوانی با دستیاری پدرش در فیلم «شِین و غول» آغاز کرد. استیونس پدر در دوران کندی مسول آژانس اطلاعاتی آکادمی اسکار بود و نقش بسزایی در ایجاد موسسه فیلم آمریکا و بخش افتخارات مرکز کندی داشت. فیلم‌های وی شامل «جان اف کندی: سال‌های درخشش» «روز درامز» و «جورج استیونس: سفر یک فیلمساز» می‌شوند.

«رندی هَبِرکمپ» مدیرکل برنامه‌های بنیاد حفظ آثار اسکار در مورد این مجموعه اهدایی گفت: از زمانیکه در سال ۱۹۸۰ جورج استیونس مجموعه خود را به کتابخانه مارگارت هِریک آکادمی اسکار اهدا کرد از آنها به عنوان منبع تحقیقاتی بهره فراوان برده شده است. حال از جورج استیونس جونیور بسیار قدردانیم که طی این سال‌ها حمایت خانوادگی خود را ادامه داده‌اند و از میراث اینچنین خانواده چندگانه‌ای حفاظت کرده‌اند.

این مجموعه شامل «تحقیقات»، «فیلم‌ها»، «عکس‌ها»، «نسخه‌های فیلم‌نامه» و «دفترچه یادداشت‌ها» از چهار نسل از این خانواده است. مایکل استیونس فرزند آخر جورج نیز فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان برنده جوایز معتبر سینما و تلویزیون است که مجموعه وی نیز در این میان است که توسط همسرش الکساندرا استیونس اهدا شده‌ است.

به بهانه اهدای این مجموعه، آکادمی اسکار فیلم «آلیس آدامز» به کارگردانی جورج استیونس با بازی «کاترین هپ‌بورن» و «فرِد مک‌ماری» را که در سال ۱۹۳۵ نامزد جایزه اسکار شد، در چهارم ژوئن در سالن «ساموئل گُلدواین» واقع در «بِوِرلی هیلز» اکران می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.