سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

بررسی مسائل خرمشهر در «از آزادی تا آبادی»

مستند سینمایی «از آزادی تا آبادی»

سینماپرس: شبکه مستند سینما مستند سینمایی «از آزادی تا آبادی» ساخته محمد دیندار را به مناسبت روز آزادسازی خرمشهر روی آنتن می برد.

به گزارش سینماپرس، مستند سینمایی «از آزادی تا آبادی» به کارگردانی محمد دیندار، محصول گروه مستند روایت فتح است که از شبکه مستند پخش خواهد شد.

اصغر بختیاری مسئول گروه مستند روایت فتح درباره این مستند گفت: یکی از ویژگی های مستند «از آزادی تا آبادی» انعکاس نظرات افراد مختلف و مرتبط با خرمشهر اعم از رزمندگان، متخصصان، پزشکان، ورزشکاران، هنرمندان، تجار، مدیران و به ویژه مردم است که می تواند آینه ای تمام نما از وضعیت خرمشهر باشد. ضمن اینکه همزمان با آسیب شناسی روند بازسازی، ظرفیت های خرمشهر برای آبادسازی نیز مطرح شده تا در صورت همت مسئولان شاهد رشد این شهر در آینده باشیم.

وی همچنین مستند «از آزادی تا آبادی» را ادای دین‌ روایت فتح به شهید جهان آرا، شهید آوینی و مردم خرمشهر دانست و تاکید کرد: پرداختن به شهر خرمشهر به عنوان سمبل مقاومت یکی از دغدغه های همیشگی روایت فتح بوده و خواهد بود و در آینده دوباره نیز قول هایی را که مسئولان در باره بازسازی این شهر داده اند دنبال خواهیم‌ کرد که ببینیم تا چد حد تحقق یافته اند.

همچنین سید سلیم غفوری مدیر شبکه مستند درباره این فیلم گفت: مستند «از آزادی تا آبادی» اثری است که توانسته ضمن ادای دین به مدافعان خرمشهر در ۴۵ روز مقاومت و حماسه سوم خرداد، به خوبی و با دقت مسائل خرمشهر را پس از دوران جنگ مورد کنکاش قرار داده و ضمن آسیب شناسی، راه برون رفت از مشکلات را نیز با حضور صاحب نظران و مدیران و مسئولان ارشد مطرح کند.

وی بیان کرد: مستند «از آزادی تا آبادی» ضمن برخورداری از پژوهش و محتوای غنی از نظر ساختار و کارگردانی نیز از جایگاه بالایی برخوردار است که می تواند باعث جذب مخاطبان و تاثیرگذاری بر آنها شود.

مستند سینمایی «از آزادی تا آبادی» به نویسندگی و کارگردانی محمد دیندار در یک‌نسخه سینمایی ۸۳ دقیقه ای سوم خرداد ساعت ۲۱ از شبکه مستند خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.