سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲

موفقیت «آخرین آغوش» در کره جنوبی

فیلم کوتاه «آخرین آغوش»

سینماپرس: فیلم کوتاه «آخرین آغوش» ساخته سامان حسین‌پور توانست جایزه بزرگ جشنواره جهانی فیلم‌های کودکان و نوجوانان کره‌جنوبی را تصاحب نماید.

به گزارشسینماپرس؛ در ششمین جشنواره جهانی فیلم‌های کودکان و نوجوانان کره‌جنوبی که از ۱۰ تا ۱۷ می (۲۰ تا ۲۷ اردیبهشت) برگزار شد، فیلم «آخرین آغوش» ساخته سامان حسین‌پور به همراه سه هنرمند دیگر ایرانی در مجموع ۴ جایزه این جشنواره جهانی را از آن خود کردند.

بنا به این گزارش، در کنار فیلم «آخرین آغوش» که یکی از جوایز بزرگ جشنواره را از آن خود کرد، علی زارع قنات نوی با فیلم «چشم‌انداز خالی»، علی عسگری و فرنوش صمدی با کار مشترک  «سکوت» و غلامرضا جعفری با  فیلم «سفید کم‌رنگ» در بخش بهترین فیلم کوتاه از  ششمین جشنواره جهانی فیلم‌های کودکان کره جنوبی جایزه گرفتند.

این جشنواره که مختص به نمایش گذاشتن فیلم‌هایی درباره یا برای کودکان است، در این دوره به فیلم‌سازان ایرانی چهار جایزه داد.

«آخرین آغوش» با محوریت تاثیرات مخرب فضای مجازی بر خانواده‌ها با حمایت حوزه هنری استان تولید و داستان کودکی را به تصویر می‌کشد که در درگیری والدین در فضای مجازی به سراغ پدربزرگ مریضش می‌رود و در بی‌خبری خانواده ناشی از حضور در فضای مجازی به آغوش پدر بزرگ بیمارش پناه می‌برد که مدتی است به خواب ابدی فرو رفته است.

Akharin-Aghoosh-poster

در این فیلم در کنار سامان حسین‌پور که در نقش نویسنده، کارگردان و تدوینگر ظاهر شده است زانیار لطفی به عنوان مدیر تصویربرداری، محمد توریوریان به عنوان صدابردار، آکو زندکریمی به عنوان دستیار کارگردان، نوید زارع به عنوان دستیار تصویر، ژونا سجادی، فریدون علی رمایی، رشید حسین‌پور، علی پناهی، محمد پناهی، نیما حسینی، پروین فلاحی و کژال صادقی به عنوان بازیگر در این فیلم ایفای نقش کردند.

سامان حسین‌پور متولد ۱۳۷۱ شهرستان سقز است. حسین‌پور دانشجوی کارشناسی سینما در رشته کارگردانی است و تاکنون علاوه بر این فیلم ۴  فیلم کوتاه داستانی را با تهیه‌کنندگی حوزه هنری کردستان از جمله «یک هیچ» تولید سال ۱۳۹۲، «برگ‌های پاییزی» تولید سال ۱۳۹۳، «ماهی» تولید سال ۱۳۹۴، «مردی که یادش می‌رفت نفس بکشد» تولید سال ۱۳۹۵ را کارگردانی و ضمن حضور در جشنواره های مختلف بین‌المللی و ملی، بالغ بر ۳۰ جایزه معتبر  سینمایی را از داخل و خارج از کشور کسب کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.