شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

سعید اوحدی:

«دریادلان» تأثیر زیادی بر روح و فکر مردم می‌گذارد

نمایش دریادلان

سینماپرس: نخستین اجرای نمایش «دریادلان» سوم خرداد ماه، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور مسئولان فرهنگی هنرهای نمایشی و رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نخستین اجرای نمایش دریادلان همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در حضور سعید اوحدی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهرام کرمی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی ، رفیعی مدیر کل فرهنگی و امیرعبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری برگزار شد.

 اوحدی با اشاره به نمایش «دریادلان» که با موضوع ۱۷۵ شهید غواص روی صحنه رفته است، شرایط امروز را با شرایط عملیات‌های دهه شصت مقایسه کرد و گفت:«امروز شاهد هستیم که کسانی که با دست‌های باز با ارزش‌ها بیعت کرده‌اند، هزار کیلومتر آن‌سوتر رفته‌اند تا آتش فتنه‌ای را خاموش کنند که می‌توانست دامن ما را بگیرد و گربانگیر مردم شود.»

اوحدی درباره مهمترین ویژگی دریادلان گفت: اینکه جمعیتی در حدود ۹۰ نفر پس از افطار به محوطه تئاتر شهر بیایند بیانگر این است که اگر کار فرهنگی جهت دار باشد و از ارزش‌ها بگوید با استقبال خوب مردم روبه رو می‌شود. کار هنری باید جهتش مشخص باشد و هم به صورت هنرمندانه به تماشاگر ارائه شود.

وی تأکید کرد: دریادلان نشان داد که مردم همچنان برای انقلاب اسلامی و شهدا ارزش قائل هستند احساسات پاک مردم دراین اجرا بیانگر موفقیت دریادلان است. 

وی با ابراز امیدواری از ادامه اجرای این کار تا شب‌های قدر گفت: این نمایش با جلوه‌های هنری‌ای که دارد تأثیر زیادی بر روح و فکر مردم می‌گذارد.

امیرحسین شفیعی پس از اجرای این نمایش کار را به سردار قاسم سلیمانی و خانواده شهدای غواص تقدیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از نمایش «نامیرا» اثر شفیعی حمایت خواهید کرد، گفت:«وظیفه همه ماست که در حوزه فرهنگ تلاش کنیم تا آثار فاخر تولید شود. باید به نمایش نامیرا کمک کنیم و از او برای کار کردن دعوت کرده‌ایم.»

تاکنون سردار صفوی دستیار ارشد فرماندهی معظم کل قوا نیز این نمایش را تماشا کرده است.

دریادلان هر شب ساعت ۲۱.۳۰ در پارک دانشجوی تهران به طراحی و کارگردانی امیرحسین شفیعی اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.